پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زائر امام رضا

قائم مقام معاونت فرهنگی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده علی بن موسی الرضا(ع) گفت: تعداد خدمتگزاران مبلّغ فرهنگی در مسیر زائران پیاده امام هشتم نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام جعفر ریحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، اظهار داشت: با توجه به همکاری نهادهای حوزوی با این جمعیت، امسال تعداد خدمتگزاران طلبه در عرصه فعالیت فرهنگی در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع) نسبت به سال گذشته 100 درصد بیشتر شده است.

وی افزود: پاسخگویی به مسائل شرعی، ایجاد حلقه های معرفت، سخنرانی و اقامه نماز جماعت و نیز همراهی عده ای از طلاب مبلغ با زائران در طول سفر مبدا تا مقصد، از جمله این فعالیت ها است.

حجت الاسلام ریحانی با بیان این که از 13 سال پیش یکی از خیرین مشهدی در مسیر جاده قوچان، طبق روال هر سال برای خدمت به زائران اقدام می کرد که با پیشنهاد رئیس یکی از کارخانه های مسیر، تشکلی با عنوان "جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده" تشکیل و راه اندازی شد، گفت: فعالیت فرهنگی این جمعیت در دهه آخر صفر در 151 ایستگاه بین راهی و 121 محل اسکان در مشهد با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات، مدیریت حج و زیارت و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی توسط مبلغان حوزه علمیه خراسان، در قالب 1935 روز نفر انجام شد.

وی با اشاره به این که در این دهه 309 طلبه برادر و 96 طلبه خواهر فعالیت داشته اند، یادآور شد: این افراد همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)، به پاس توفیق خدمت به زائران، همراه با عزاداران بصورت پیاده از میدان شهدا حرکت کرده و به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha