پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر محمد جواد لاریجانی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: دستورات نظام های لیبرال و سکولار پوسیده شده و کهنه است، اما اسلام همواره تازگی دارد و برای هر عرصه ای حرف و سخن تازه ای دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دکتر محمدجواد لاریجانی، عصر امروز در مراسم سالگرد مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش، در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: سابق آشنایی ما با مرحوم پرورش به سال 60 بر می گردد، باید صراحتا اذعان کنم که آن مرحوم دارای چهار خصلت بارز و خاص بود.

وی بیان کرد:  بابد خداوند متعال را به واسطه اعطای نعمت‌های پنهان شاکر باشیم، از جمله این نعمت‌ها، انسانیت و هدایت است، نعمت هدایت از جمله نعماتی است که استاد پرورش از ان بهره مند شده بود.

لاریجانی با اشاره به این که نخستین ویژگی بارز مرحوم پروش فهم دین مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) بود، ابراز داشت: بصیرت در اسلام مبتنی بر فقه است، براین اساس در برهه ای از زمان، دشمنان با ایجاد فقه پویا قصد ضربه زدن به فقاهت را داشتند، اما مرحوم پرورش با بصیرت کامل در مقابل این انحراف ایستاد و بر فقه سنتی و جواهری تاکید کرد.

وی یادآور شد: از دیگر ویژگی های مرحوم پرورش،  فهمیدن صحیح دین و عمل کردن به بهتر نوع به دینش بود، هرگز در امر عمل  به دین اسلام کوتاهی نمی‌کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: سومین خصلت مرحوم پرورش تبلیغ بسیار خوب و بی نقص دین بود. آن مرحوم در معرفی دین به بهترین نحو ممکن عمل می کرد و همین امر باعث جمع شدن شاگردان و مریدان بسیاری به دور او شده بود.

وی افزود: چهارمین خصلت مرحوم پرورش توفیق و تلاش همه جانبه آن مرحوم در عرصه اقامه دین در سطح جامعه بود. اقامه دین  با دین داشتن متمایز است، اقامه دین یعنی پیاده کردن دین در جمع، این نکته از اصول مهم اسلام است.

لاریجانی ادامه داد: مرحوم استاد پرورش، افتخاری برای جهان تشیع و اسلام و ایران بود، تمام هم و غم او اقامه دین براساس مکتب اهل بیت بود.

وی متذکر شد: مبانی انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است، دین اسلام دین زنده ای است که متعلق به همه زمان‌ها است، اهل بیت(ع) به ما آموخته‌اند که این دین با تمام دستورات خود تا روز قیامت کارآمد است، چون اسلام دینی است که برای همه حوزه ها و فراتر از عبادات برنامه دارد.

لاریجانی، شناخت درست انقلاب اسلامی در دوران معاصر را مسئله‌ای کلیدی خواند و گفت:‌ دو جریان بزرگ با انقلاب کلید خورد، یکی تجربه ملت ما در برقراری نظام اسلامی و دیگری نهضت بیداری اسلامی است؛ تجربه بنای یک نظام مدنی و سیاسی بر اساس اسلام چیزی بود که مرحوم پرورش تمام تلاش خود را بر آن اهداف گذاشت.

وی با تأکید بر این که امروز بصیرت به ما اجازه دنبال کردن تجربه عظیم انقلاب که ایران را به قدرت اول منطقه تبدیل کرده است را می‌دهد، تصریح کرد: هر انقلابی نمی‌تواند حکومت تأسیس کند و مردم مصر جنبشی داشتند که با توجه به این که اخوان‌المسلمین حکومت را در دست گرفتند و تنها گزینه تونس و حکومت سکولاری که مردم در آن حاکم باشند و همچنین گزینه حکومت سلفی را به مردم پیشنهاد دادند و گزینه سوم یعنی حکومتی مبتنی بر مکتب اهل‌بیت را ارائه ندادند و  مردم مصر هیچکدام را قبول نکردند، شکست خورد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به فتنه 88 و اتفاقات و اهداف دشمن، بیان کرد: ایجاد حکومت غیر دینی از اهداف فتنه 88 و دشمنان بود که براساس بصیرت امت اسلامی ایران، موفق نشدند و آن بصیرت سیاسی نقشه های آنها را خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالب و دستورات نظام های لیبرال و سکولار پوسیده شده و کهنه است، در حقیقت حکومت اسلامی و جامعه اسلامی است که نو و جدید است، اسلام تنها نماز و روزه و عبادات نیست، بلکه مبانی حکومت اسلامی و دین اسلام بسیار گسترده است، اسلام هنوز تازگی خود را دارد و برای هر عرصه ای حرف و سخن تازه ای دارد، امروز موفق آمیز بودن مدل  و الگوی حاکمیتی اسلام به اثبات رسیده است

لاریجانی، بصیرت افزایی را علت پیشرفت‌های کشور خواند و عنوان  کرد: مکتب اهل‌بیت (ع) در تاریخ معاصر هیچ گاه به اندازه امروز شفا ف و مشخص نبوده، مهمترین دستاوردی که پس از فتنه 88 حاصل شد، تأکید بر بصیرت بوده ، بصیرت سیاسی امروز بسیار ضروری است و باید بدانیم که ما در معرض فتنه بوده و فتنه‌ها تمام نمی‌شود.

وی افزود: بصیرت یک شبه حاصل نمی شود، انحراف از دین نخستین قدم برای سقوط است، پس از انحراف از دین، نفاق در عمل است که موجبات خروج بر حاکمیت اسلامی را فراهم می کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ابراز کرد: بصیرت سیاسی داشتن یکی از ویژگی‌ها مهم مرحوم پرورش بود که در آن شرایط پیچیده ابتدای انقلاب و حتی قبل از انقلاب، هرگز از مسیر انقلاب و ولایت خارج نشد، شناخت صحیح از شرایط  و انجام صحیح وظیفه ان هم به هنگام از لازمه های بصیرت سیاسی است.

وی بیان داشت: منافقین از جمله افرادی بودند که دچار انحراف شدند چرا که دین انها براساس تعالیم برگرفته از مکتب اهل بیت نبود،بلکه مبتنی بر اصول مارکسیست بنا نهاده شده بود و براین مبنا انحراف در افکار موجبات انحراف در عمل را پدید آورد، امروزه لیبرالیسم سکولار غربی بسیار خطرناک تر از اندیشه مارکسیسم است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha