چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
l

حوزه / امام جمعه مشهد گفت: خوشبختانه امروز جریان پژوهشی که در نقطه نهایی حرکت های آموزشی حوزه وجود داشته است در مبادی اولیه آموزش هم با یکدیگر آمیخته شده که نوعی جهش در تعالی و رشد حوزه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله علم الهدی، در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه مستقل دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان، ابراز داشت: نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته پیشرفت داشته است که این رشد ارزشمندی است و امیدواریم در آینده نزدیک نیز شاهد رشد بیشتر آن باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که جریان پژوهش در حوزه نهادینه شده است، ادامه داد: حوزه علمیه از سابق نهادی آموزشی- پژوهشی بوده که جریان تحقیق و پژوهش آن بر آموزش ترجیح داشته است، یعنی طلاب علوم دینی دوره کوتاهی را به آموزش اختصاص می دادند که مقدمه­ای برای فعالیت های تحقیقاتی در دوره طولانی تری به نام مقطع خارج محسوب می شد.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: در گذشته، نظام آموزشی حوزه بر پژوهش مبتنی بوده و در نهایت به حرکت بزرگ پژوهشی منتهی می گردید.

وی افزود: خوشبختانه امروز جریان پژوهشی که در نقطه نهایی حرکت های آموزشی حوزه وجود داشته است در مبادی اولیه آموزش هم با یکدیگر آمیخته شده که نوعی جهش در تعالی و رشد حوزه است که برای ما بسیار مسرت بخش می باشد.

برپایه این گزارش، سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان با شرکت 40 موسسه، مرکز و مدرسه، در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با ارائه آثاری در قالب پایان نامه، تحقیق، نرم افزارهای چند رسانه ای، کتاب و ... از هفتم تا 11 دی ماه دایر بوده و پذیرای بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha