پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد گفت: نقطه ارزشی حماسه 9 دی حمایت و رضایت مردم از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد،آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد،امروز در جمع خبرنگاران پیرامون حماسه 9 دی گفت: این حماسه یک نقطه عطفی در بصیرت سیاسی ، رشد بینش به حساب می آید و دارای دو برگ تجربه و عبرت آموزو برگ سفید است.

وی ادامه داد: مقابله با توطئه دشمن، اجرای یک برنامه جنگ نرم در خط براندازی نظام توسط دشمنان بوده است با اینکه برخی از حرکت های سیاسی ناکام مانده، ولی متاسفانه تولید هزینه برای نظام کشور کرده است.

امام جمعه مشهدافزود:فتنه 88 انسجام را به هم زد و شاهد ریزش نیروهای انقلاب بودیم به همین خاطر این حادثه عبرت آموز است .

عامل شکست فتنه ؛ نفوذ فرهنگ اسلامی و اطاعت مردم ازولی فقیه است

وی به عامل شکست فتنه اشاره کرد و افزود:مردم با بصیرت بر حسب رهنمودهای رهبرشان آگاهی پیدا کردند در مقابل، توطئه و فتنه را شکست دادند .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در حقیقت نفوذفرهنگ اسلامی و فرهنگ اطاعت از ولی فقیه  در این جامعه و ورود در عرصه جنگ نرم برای براندازی نظام عامل شکست فتنه شد، لذا توجه مردم به ولی فقیه عامل ناامیدی دشمن شد.

آیت الله علم الهدی دبخش دیگری از سخنان خود  در پاسخ به  به پرسش خبرنگاران گفت: حفظ انسجام و وحدت در این زمان برای جریان ها نسبت به بینش سیاسی لازم است،  باید مراقب بود تا به وحدت لطمه وارد نشود .

وی به بخشی از جرایم  عاملان فتنه اشاره کرد و افزود:راه اندازی راهپیمایی بدون مجوز،تجاوز به پایگاه بسیج و کشتار انسان های بی گناه ، حمله به عزاداران  در روز عاشورا موجب ایجاد ترس و وحشت آسیب به  بیت المال و اموال مردم از اقدامات آشوبگران بود.

وی افزود: همچنین در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سردادند روزه خواری در ملاء عام ، جسارت به عکس امام خمینی (ره)و در بیانیه های مختلف به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی توهین کردند این در حالی بود که  فتنه گران هیچ یک از این کارها را انکار کردند و اعلام می کردند.

امام جمعه مشهد در پاسخ به این سوال که  عده ای با جریان فتنه کاسبی می کنند گفت: این قضیه از تلقینات دشمن است جریان فتنه 88 افشاگری شده  و بر بصیرت مردم افزوده شده است.

وی ادامه داد: در حماسه 9 دی می توان این ادعا را کرد که هیچ چیزی دخالت نداشت؛ بلکه با ارشاد و حمایت رهبری بوده است افرادی که می خواهند از قضایا 88 به نفع منافع خود استفاده کنند باید کنار زده شوند صلاحیت کوچکترین مسئولیت در این نظام را ندارند.

انسجام وحدت ضروری است

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به پیرامون اهمیت انسجام  و وحدت در بین گروه ها و جریان های سیاسی آن را ضروری دانسته و  گفت: مقام معظم رهبری در سال 77و76در سخنرانی خود  به خود و غیر خودی اشاره کردند در فتنه 88 خودی و غیر خودی برجسته شد.

وی تصریح کرد: تمام نقطه ارزشی 9 دی مقام معظم رهبری و مردم بودند و کسی نمی تواند این قضیه را انکار کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha