شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی جنتی

حوزه/ امروزه پیچیدگی‌های وضعیت فرهنگی ایجاب می‌کند که از شیوه‌های جدید و تازه برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم؛ چرا که جوان امروز لحن تحکم و نصیحت را نمی‌پذیرد وباید به دنبال راه های نوین بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در اهواز، با بیان این که نماز سبب مصون ماندن انسان در برابر بلاها و حوادث می شود، گفت: نمازگزار واقعی فردی است که هر لحظه به یاد خدا بوده و این به یاد خدا بودن درواقع همان دوری از کبر، غرور و گناه است.

 وی، نماز را مایه سعادت بشریت عنوان کرد و افزود: هرگاه ضلالتی در طول تاریخ بوده، یکی از ریشه های آن بی نمازی و عدم اهتمام به نماز بوده است.

 جنتی در ادامه با بیان این که نماز معراج مؤمن است و این معراج تمرینی برای پرواز در آسمان بی کران الهی است، افزود: جراحاتی که از گناه بر روح و جان انسان می‌نشیند با مرهم نماز التیام می‌یابد و همه زنگارها بر قلب انسان با نماز زدوده می‌شود

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر استفاده از شیوه های نوین تبلیغی برای جذب جوانان به نماز، گفت: امروزه پیچیدگی‌های وضعیت فرهنگی ایجاب می‌کند که از شیوه‌های جدید و تازه برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم؛ چرا که جوان امروز لحن تحکم و نصیحت را نمی‌پذیرد وباید به دنبال راه های نوین بود.

 

وی، یکی از معیارهای توسعه و گسترش فرهنگ سبک زندگی اسلامی را توجه به نماز برشمرد و افزود: سبک زندگی اسلامی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، بیش از هر چیز با فراگیر شدن نماز می‌تواند در جامعه تحقق یابد.

 جنتی با اشاره به هجمه غرب در خصوص از بین بردن آرمان های ناب تشیع، تصریح کرد: امروز چالش ها و خطراتی جوانان را تهدید می کند که اگر توجه به ترویج فرهنگ نماز از سوی روحانیت و فعالان عرصه دین و فرهنگ نشود و به نحو مطلوبی برای تربیت جوانان از آن بهره نگیرند، معلوم نیست چه آینده ای در انتظار این ملت خواهد بود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود، خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در مراسم، اظهار داشت: هرگاه که نتیجه فعالیت‌های شما روحانیان و مبلغان عرصه دین در رفتار مردم مشاهده شد، آن زمان می‌توانید لبخند به لب آورید که هدف شما به نتیجه رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha