چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام زمان (عج)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد با تاکید بر لزوم تربیت مهدوی فرزندان، گفت: اگر بدانیم که امام زمان(عج) گزارش کار ما را دارند، هرگز حضرت را ناراحت نمی کنیم و از رفتار بدمان خجالت می کشیم.

حجت الاسلام سيد حيدر حسيني میلانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مشهد با تبریک فرارسیدن سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر(عج)، درباره تربيت مهدوي در خانواده ها، گفت: اگر نسبت به حضرت بقیه الله(عج) فضایی معنوی را در خانه ایجاد نکنیم و در واقع ایشان را حاضر ندانیم، زندگی ما وضعیت خوبی نخواهد داشت. یعنی همان طور که در یک خانواده، پدر نقش دارد، به پدر معنوی هم نیاز است.

رئيس مدرسه علميه امام صادق(ع) مشهد افزود: اگر بدانیم که حضرت ولیعصر(عج) ناظر بر اعمال ماست و از رفتار خوبمان خوشحال و از رفتارها بد، ناراحت می شوند، یقینا بسیاری از مشکلات اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اين كه اگر در برنامه ریزی های خود جایگاه ارتباط با اهل بیت(ع) را در نظر بگیریم، رضایت یا عدم رضایت امام زمان(عج) را درک خواهیم کرد، ابراز داشت: بطور مثال اگر شب شهادت یکی از ائمه(ع) است، می دانیم که آن حضرت غمگین هستند و ما نیز باید از ایشان پیروی کنیم و اگر شب ولادت است می دانیم که امام حاضرمان خشنود هستند و ما باید اینگونه باشیم.

وي با تاكيد بر اين كه باید برای رسیدن به کمال به سرچشمه وصل باشیم، توضيح داد: اگر تمام همّ و غمّ خانواده ها این باشد که به امور مادی فرزندان بپردازند، از منبع کمال و بی نهایت دور خواهند شد. به تعبیر دیگر که می توان به نقل از مرحوم آیت الله میلانی(ره) گفت "کانال و مسیر ارتباط با نور الهی و اهل بیت(ع) همیشه باز است، اما مشکل در پذیرش خود ماست". یعنی گوشی تلفن همیشه زنگ می خورد، اما اگر آن را برنداریم، ارتباطی برقرار نخواهد شد!

حجت الاسلام حسيني میلانی با اشاره به اين كه به هر حال این پذیرش با ایجاد فضایی معنوی در خانواده حاکم می شود، گفت: بطور مثال، اگر فرزندمان را طوری تربیت کنیم که حتی در موقع غذا خوردن، متوجه باشد که این برکت سفره به خاطر وجود مقدس امام زمان(عج) است، رنگ معنویت خواهد گرفت.

مدیر مدرسه علميه امام صادق(ع) مشهد با بيان اين كه اگر ارتباط معنوی با امام زمان(عج) قطع شود، حتی اگر ساختار خانواده منظم باشد، باز هم شکننده خواهد بود، تصريح كرد: در زمان حاضر که تهاجم دشمنان زیاد شده است، نیاز به منبع نجات بخش یعنی اهل بیت(ع) و امام زمان(عج)، برای خانواده اسلامی به خوبی احساس می شود.

وي در ادامه براي تبيين اهميت توجه به امام عصر(عج) افزود: با این کار، خود به خود این احساس ايجاد خواهد شد که تنها نیستیم. بنابراین، توجه آن حضرت شامل حالمان می شود.

حجت الاسلام میلانی در پایان گفت: اگر بدانیم که امام زمان(عج) گزارش کار ما را دارند، هرگز حضرت را ناراحت نمی کنیم و از رفتار بدمان خجالت می کشیم.

مدیر مدرسه علميه امام صادق(ع) مشهد در پایان ابراز امیدواری کرد: خانواده ها با تربیت مهدوی فرزندان و حاکم کردن روح معنویت در درون خانواده، منتظران واقعی امام عصر(عج) باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha