پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد رجبی دوانی

حوزه/ معتقدم كه راه وحدت حوزه و دانشگاه جز ارتباط پژوهشي اين دو نهاد نيست كه مي توانند از اين طريق يكديگر را شناخته و از فعاليت هاي انجام شده بهره برند و مكمل همديگر باشند.

دكتر محمد رجبي دواني در حاشيه بازديد از سومين نمايشگاه مستقل دستاوردهاي علمي و پژوهشي حوزه علميه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مشهد با ابراز خرسندي از اين كه اين نمايشگاه حركت رو به رشدي داشته است، گفت:  اين حركت نشانگر خلأ بزرگي است كه تا كنون در حوزه فكري و اجتماعي ما وجود داشته است.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی افزود: نوع پژوهش هاي طلاب و روحانيون اين حوزه به مسايلي پرداخته كه مي بايست هر چه بيشتر و وسيع تر در آينده دنبال شود.

افزود: بخشي از پژوهش ها نشاندهنده آغاز حركتي است كه نياز به رشد، عمق و توسعه دارد و بعضي از آن تحقيقات نيز نشان دهنده به كمال رساندن و ارائه كارهايي فاخر است.

وي با تاكيد بر اين كه لازم است كه دانشگاه ها ازاين فعاليت هاي پژوهشي مطلع شوند و استفاده كنند، ابراز داشت: معتقدم كه راه وحدت حوزه و دانشگاه جز ارتباط پژوهشي اين دو نهاد نيست كه مي توانند از اين طريق يكديگر را شناخته و از فعاليت هاي انجام شده بهره برند و مكمل همديگر باشند.

رجبی دوانی با بيان اين كه شناخت دردهاي جامعه مسئله اول براي محققان است، ابراز داشت: پژوهش ها بايد با آسيب شناسي و نيازسنجي همراه باشد و به صورت كاربردي باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha