جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیم پور ازغدی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیعت و وحدت در سایه مهدویت زمانی میّسر می شود که نسل جوان ما با فتنه ها مقابله کرده و با بصیرت رفتار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استاد حسن رحیم پور ازغدی در گردهمایی بزرگ طلاب و دانشجویان سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران ضمن تببین مفهوم وحدت میان حوزه و دانشگاه همچنین مقوله انتظار و مهدویت اظهارداشت: امروز در سایه امنیتی عظیم در مسجدی گرد هم آمده ایم که مزین و منصوب به حضرت مهدی(عج) است، اما باید به یاد داشته باشیم که همه این مسائل مدیون رشادت ها و زحمات امامی هستیم که در دوران خفقان و سرکوب نقشه راه و هدایت را برای مان به ارمغان گذاشت و دوردانه خویش را برای نجات بشریت بر جای گذاشت.

این محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) در شرایط خفقان امامت حضرت مهدی(ع) را حفظ کردند، تصریح کرد: پیشوای یازدهم در شرایط سخت محاصره نظامی بودند، ولی تقدیر و لطف خداوند به گونه‌ای رقم خورد که حضرت مهدی(عج)، پنهان از دیده بدخواهان به دنیا آید.

رحیم پور ازغدی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) بیان داشت: شرایط دوران امام حسن عسکری(ع) مانند دوران حضرت موسی ابن جعفر(ع) خفقان شدید حکمفرما بود و حضرت هر حرکتی که انجام می دادند در خفا و بدور از چشم همگان  و برای شاگردان خاص خود داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر روایات فراوانی از شیعیان و اهل سنت به نقل از پیامبر اکرم(ص) بیان شده بود که در آخرالزمان، از نسل امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) کسی برمی‌خیزد که ستمکاران را ریشه‌کن می‌کند و آن را با امام حسن عسکری(ع) مطابقت می‌دادند.

وی ادامه داد: به همین دلیل پیشوای یازدهم را در محاصره نظامی قرار می‌دادند تا اگر فردی از نسل آنها به دنیا بیاید او را از بین ببرند، خداوند تقدیر و لطفش به گونه‌ای بود که حضرت مهدی(عج)، پنهان از دیده حاکمان به دنیا آمد.

وی با اشاره به شرایط دوران امام حسن عسکری(ع) گفت: حاکمان به شدت امام را در محاصره قرار دادند تا با کسی ارتباط برقرار نکنند، ولی ایشان با شبکه ارتباطات با عنوان نهاد وکالت و نیابت با مردم ارتباط برقرار می‌کردند و از آن طریق پیام خود را انتقال می‌دادند.

وی یادآور شد: اداره جامعه شیعی، پاسخ به سئوالات شرعی و تنظیم رابطه و رفتار از جمله مواردی بود که رابطان در آن حوزه فعالیت داشتند.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: پس از امام حسن عسکری(ع)، امام مهدی(عج) به امامت رسیدند، البته شرایط خفقان دوران گذشته وجود داشت و این امام بزرگوار ابتدا از طریق نایبان خاص با مردم ارتباط داشتند و سپس از نظرها غایب شدند.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی عمر با برکت امام یازدهم (ع) نامه ای برای اهالی قم نوشتن که از این نامه مواردی دریافت شده است که اگر می خواهیم وحدت حوزه و دانشگاه معنای واقعی پیدا کند می بایست مطابق خواست حضرت گام برداریم و لب به سخن بگشاییم.

این استاد حوزه ودانشگاه ادامه داد: بیعت و وحدت در سایه مهدویت زمانی میّسر می شود که نسل جوان ما با فتنه ها مقابله کرده و با بصیرت رفتار کند.

وی گفت: مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم، برپایی حکومت بر پایه مشورت و نه بر اساس زور و قدرت، تقویت بنیه معنوی و روح الهی و... مواردی هستند که وحدت واقعی در لوای آن شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha