جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی سپاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در فتنه 88اشتباهاتی انجام شد و ممکن است بار دیگر این اشتباهات تکرار شود؛ لذا یک ملت انقلابی باید همواره در جهت مقابله با فتنه های آینده آماده باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در همه حماسه ها و فتنه ها، درس ها و عبرت های فراوانی وجود دارد.

وی ابراز کرد: به همین دلیل باید از آنها بهره برداری های لازم انجام شود؛ بدان معنا که اگر اهل بیت(ع) مسیری را در زندگی خود انتخاب کردند ما همان مسیر را در زندگی خود در پیش گیریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در مقابل درس هایی که از حماسه ها گرفته می شود، باید از فتنه ها و اشتباهاتی که در آنها صورت می گیرد نیز عبرت گرفت، افزود: این بدان معناست اگر طلحه و زبیر بعد از رحلت پیامبر(ص) به جای قرار گرفتن در جبهه امیر المومنین(ع) در جبهه مقابل گرفتند امروز همه هوشیار باشند تا چنین اشتباهی را تکرار نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: عبرت آموزی به معنای مطالعه تاریخ و بررسی های اشتباهات افراد و خواص مختلف و تلاش برای عدم تکرار آنهاست.

وی با بیان اینکه فتنه 88 نیز دارای عبرت های فراوانی است، بیان داشت: در این فتنه اشتباهاتی انجام شد و ممکن است بار دیگر این اشتباهات تکرار شود؛ لذا یک ملت انقلابی باید همواره در جهت مقابله با فتنه های آینده آماده باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کاندیداتوری در عرصه انتخابات و همچنین رقابت انتخاباتی و اعتراض به نحوه برگزاری آن جز مولفه های فتنه نبود، خاطرنشان کرد: همسویی و همگرایی جریان قدرت طلب با نظام سلطه نخستین و مهمترین مولفه فتنه 88 به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه افزود: نظام سلطه از آغاز شکل گیری و پیدایش نظام اسلامی به دنبال براندازی آن بوده است.

وی ادامه داد: نظام سلطه برای تحقق این امر به دنبال هنرپیشه بود و در فتنه 88 عناصر فتنه به دام نظام سلطه افتادند و به عنوان ابزاری در دست آن قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قرار گرفتن جریان قدرت در پروژه نظام سلطه را دومین مولفه تشکیل دهنده فتنه 88 بیان کرد و اظهار داشت: مولفه سوم فتنه 88، اردوکشی خیابانی بود.

وی افزود: اگر واقعا کسی به نحوه برگزاری انتخابات اعتراض دارد چرا باید به اردوکشی خیابانی و آتش زدن بانک ها و حمله به مراکز نظامی بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، چهارمین مولفه فتنه را هنجارشکنی و عبور از قانون بر شمرد و افزود: این کشور قانون و ضابطه دارد؛ لذا اگر کسی به انتخابات اعتراض دارد باید مسیر قانونی را طی کند نه اینکه به هر قیمتی و بدون سند و مدرک حرف خود را به کرسی بنشاند و این در شان انقلاب نیست.

وی با بیان اینکه طراحان فتنه در پشت صحنه از خود سند به جا نمی گذارند، تصریح کرد: در جریان واقعه عاشورا شمر و عُمرسعد عوامل روی صحنه بودند؛ اما کسانی که قبل از رحلت پیامبر(ص) اندیشه براندازی حکومت آن حضرت را تئوریزه کردند، عناصر اصلی پشت صحنه واقعه عاشورا بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha