پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: انسان باید در همه حال آگاه ، هوشیار و با بصیرت باشد،چرا که غفلت، انسان را به گمراهی و تباهی می کشاند و از مسیر حق دور می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، ایشان ظهر امروز،در دیدارجمعی از  فرماندهان نیروی انتظامی سراسرکشور که در دفتر معظم له برگزار شد، به لزوم ارتباط مستمر انسان ها با خداوند اشاره کردند و اظهارداشتند: قرآن کریم مهمترن کتاب برای ارتباط انسان با خداست؛ چرا که هنگام تلاوت قرآن درحقیقت خداوند متعال با انسان صحبت می کند و او با این کتاب گران قدر خود را به خدا نزدیک می کند.

معظم له افزودند: زمانی که خداوند در قرآن کلماتی مانند "الذین آمنوا" را به کار می برد در حقیقت انسان و مومنین را مورد خطاب خود قرار می دهد و انسان در جواب او با کلماتی مانند "لبیک " پاسخ خدای متعال را می دهد یعنی اینکه من گوش به فرمان توام و در راه اطاعت تو قدم خواهم برداشت و حاضر نیستم از مسیربندگی تو عبور کنم.

*لزوم حفظ هوشیاری و بصیرت در زندگی

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: انسان باید در همه حال آگاه ، هوشیار و با بصیرت باشد،چرا که غفلت انسان را به گمراهی و تباهی  می کشاند و از مسیر حق و حقانیت دور می کند.

ایشان با اشاره به صفات مومنین حقیقی از دیدگاه قرآن کریم اظهار داشتند: مومن کسی است که تنها با خدای متعال معامله می کند و این معامله نشان دهنده این است که تنها از روی اعتقاد به خدا نماز می خواند نه صرفا برای

رسیدن به ثواب یا ترس از عقاب؛ بلکه چون خدای متعال شایسته پرستش است او را عبادت می کند.

معظم له گفتند: انسان به دنیا حریص است و این حرص نباید انسان را از اعمال صالح و بندگی خدای متعال دور کند، چرا که حرص موجب بدبختی انسان می شودو از همه بدتر این که مسئولین و کارگزاران نظام که باید خود را وقف خدمت به مردم نمایند به دنبال جمع مال دنیا و حرص زدن باشند در این صورت در پیشگاه خدای متعال مسئول خواهند بود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان آزمایش های الهی را زمینه ساز رشد انسان دانستند و تاکید کردند: باید مراقب بود تا در امتحانات الهی سربلند بیرون بیاییم، چرا که این امتحانات انسان را خلیل الله بار می آورد و زمینه رشد و هدایت ما را فراهم می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha