شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: مرحوم آیت الله انصاری شیرازی از شخصیت های انقلابی بود و زمانی که هیچ شخصی جرأت نداشت نام امام خمینی(ره) را بیاورد، این بزرگوار در سخنرانی خوداز امام نام می برد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله یحیی انصاری شیرازی، اظهار داشت: ایشان از مدرسین دروس فلسفه، حکمت و اخلاق حوزه علمیه قم بوده و از شخصیت بسیار والایی برخوردار بودند.

وی ادامه داد: ایشان پس از آیت الله العظمی جوادی آملی تدریس اسفار داشته و منظومه حکمت را برای طلاب بیان می کردند. در دوران تدریس خود در مسجد ارگ و مسجد سلماسی به تربیت شاگردان می پرداخت و دروس منظومه منطق، فلسفه و حکمت را همراه با مرحوم آیت الله محمدی گیلانی برای طلاب بیان می کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: ایشان از شخصیت های انقلابی بودند که پیش از انقلاب اسلامی ایران در مسجد امام(ره) سخنرانی کرده و در آن زمان که هیچ شخصی جرأت آن را نداشت که اسم امام خمینی(ره) را بیاورد، این بزرگوار نام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را آورده و مردم صلوات می فرستادند.

آیت الله فقیهی با بیان این مطلب که مرحوم آیت الله انصاری شیرازی ارادت خاصی به امام راحل(ره) داشتند، تصریح کرد: امام خمینی(ره)، آیت الله  العظمی بروجردی(ره)، آیت الله العظمی  گلپایگانی(ره) و دیگر بزرگان از اساتید ایشان بوده و در محضر این بزرگواران تلمذ کرده اند.

زندگی سادگی و بی آلایش ایت الله انصاری

وی با اشاره به شخصیت ممتاز مرحوم آیت الله انصاری شیرازی، بیان داشت: سادگی و بی آلایشی در زندگی از خصائص برجسته ایشان بوده و بسیار قانع بودند.

این استاد حوزه افزود: لوازم برای ایشان مهیا بود که به بهترین وضع زندگی کنند؛ اما زندگی و اخلاق ایشان پیش از انقلاب و پس از آن هیچ تغییری نکرد و در خانه ای محقر و ساده زندگی می کردند.

این محقق و پژوهشگر یادآور شد: ایشان الگوی بسیار خوبی برای روحانیون بوده و در عمل ثابت کردند که دنیا ارزشی ندارد و باید به آن بی توجه بود.

آیت الله فقیهی با اشاره به تواضع فوق العاده این عالم ربانی، اظهار داشت: یکی از خصوصیات اخلاقی این بزرگوار، تقدم به سلام ایشان بود که نشان از تواضع بالاست.

وی با بیان این مطلب که شاگردان بسیاری از ایشان استفاده کرده اند، ابراز داشت: از این مرحوم در حوزه علمیه برابر با شأنشان استفاده نشد و پس از مریضی کم کم از یادها رفتند.

این استاد حوزه با اشاره به ارادت مرحوم آیت الله انصاری شیرازی به مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت: پس از حضور معظم له در سال 1389 در قم، به خدمت ایشان رسیده و از رهبری استقبال کردند.

این محقق و پژوهشگر در پایان تصریح کرد: ایشان مصداق روایت «عاش سعیدا و مات سعیدا» بوده و درباره این مرحوم صدق می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha