پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 342067
۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
قاضی زاده مشهد

استاد درس خارج حوزه علميه خراسان با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه گفت: فعالیت های پژوهشی طلاب باید عمیق بوده و از سطحی نگری پرهیز گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه  از  مشهد، آيت الله قاضي زاده، استاد درس خارج حوزه علميه خراسان در بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي حوزه علميه خراسان با بيان اينكه برخي امور موجب آسان شدن جستجوهاي فرد محقق مي شود، ابراز داشت: براي يك تحقيق و نوشتن مقاله، مراجعه به منابع اصیل مهم است و نبايد به كار سطحي بسنده كرد.

وي با اشاره به اينكه بايد طلبه از نظر فكري و تجزيه و تحليل در عرصه تحقيق وارد شود، اظهار داشت: مي بايست در زمينه پژوهش به دنبال كار عميق بود. البته بايد كار از ابتدا به صورتي آسان آغاز شود ولي به صورت پله-پله تكاليف پژوهشي طلاب سخت تر شود تا فعاليت هاي آنان در آينده براي تحقيق در موارد مختلف راحت تر باشد.

آيت الله قاضي زاده، در ادامه با اشاره به اينكه انسان بايد انگيزه داشته باشد و بداند به دنبال چه چيزي است، گفت: طلبه اي كه بخواهد در مسير طلبگي و خواست امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) باشد بايد سختي هاي اين مسير را تحمل كند.

وي توصيه كرد: اگر فردي مي تواند اين سختي ها را تحمل كند، در اين راه بماند و گرنه بهتر است كه مسير خود را تغيير دهد.

اين استاد درس خارج حوزه علميه خراسان در بخشي از بازديد خود در يكي از غرفه هاي مربوط به عرفان، ابراز داشت: سير و سلوك اين است كه انسان به احكام و دستورات اسلام عمل كند و دنبال اين فرد و آن فرد رفتن نتيجه اي ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha