پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعة‌المصطفی

حوزه/ جامعةالمصطفی العالمیه، در پیامی درگذشت آیت‌الله انصاری شیرازی ، از علمای و استادان برجسته حوزه علمیه قم، را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن  این پیام  تسلیت بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«اذا مات‌العالم الفقيه ثلم في‌الاسلام ثلمة لايسدها شيء»

درگذشت هر یک از عالمان دین، به فرموده رسول گرامی اسلام(ص) ثلمه‌ای است که هیچ چیزی آن را جبران نخواهد کرد. ارتحال «مرحوم آیت‌الله انصاری شیرازی»، از استادان مبرز حوزه علمیه قم و یکی از عالمان فقیه اسلام نیز غمی بر دل دوست‌‌داران ارادتمندان نهاد و حفره‌ای در اسلام پدید آورد.

این استاد بزرگ، در عمر بابرکت خویش، خدمات بی‌شماری در عرصه‌های گوناگون، به جهان اسلام عرضه کرد؛ آن مرحوم با تربیت‌ شاگردان‌ عالم‌، مبارز و بااخلاق‌، هماره‌، حوزه‌های‌ علمیه‌ را یاری‌ می‌داد. ایشان تدریس‌ علوم‌ دینی‌ را از آغازین‌ سال‌های‌ طلبگی‌ آغاز کرد و به‌ تدریس‌ دروس‌ بسیاری‌ مانند کتاب‌های‌ لمعه‌، رسائل‌، مکاسب‌، کشف‌‌المراد، شرح‌ تجرید، شرح‌ منظومه‌ سبزواری‌، شرح‌ اشارات‌، اسفار، شرح‌ فصوص‌ قیصری‌، تمهیدالقواعد و مصباح‌‌الانس‌ همت گماشت. همچنین‌ کتاب‌ «شرح‌ منازل‌السائرین‌» را، که‌ از کتب‌ اخلاقی‌ به‌ شمار می‌رود، تدریس‌ نمود و به‌ تدریس‌ مجلداتی‌ از بحارالانوار، که‌ در آن‌ به‌ معاد پرداخته‌ شده‌ است، اشتغال‌ داشت.

همچنین آیت‌‌الله‌ انصاری‌ شیرازی‌ در سالیان‌ مبارزه‌ با رژیم‌ پهلوی‌، همواره‌ در خط‌ مقدم‌ حضور داشت.

ایشان پس‌ از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ نیز همواره‌ مدافع‌ انقلاب‌ و آرمان‌های آن بود و از حمایت‌ نظام اسلامی دریغ‌ نورزید.

 

آیت‌‌الله‌ انصاری‌ شیرازی‌ کتاب‌های‌ بسیاری در زمینه‌های‌ گوناگون‌ نگاشت که‌ می‌توان‌ به‌ «شرح‌ شرح‌ منظومه» در چهار جلد و «مجموعه‌ اشعار و قصاید و غزلیات» اشاره‌ کرد.

جامعه‌المصطفی درگذشت مرحوم آیت‌الله انصاری شیرازی را تسلیت عرض نموده، علوم درجات را برای آن مرحوم و صبر جزیل را برای بازماندگان ایشان از درگاه خداوند متعال خواستار است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha