سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌الله ایمانی

این عالم ربانی از همرزمان آیت الله شهید ربانی و از فضلایی بود که در حمایت از انقلاب و امام خمینی لحظه ای کوتاهی نکرد.

آیت الله ایمانی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت ارتحال آیت الله انصاری شیرازی در خصوص ابعاد شخصیتی این عالم ربانی اظهارداشت: آیت الله انصاری از چهره های باسابقه  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و  در مبارزه با طاغوت و رژیم پهلوی از علمای ردیف اول به شمار می‌رفتند.

این استاد حوزه، با اشاره به ابعاد علمی این عالم برجسته افزود: ایشان از شاگردان مراجع برجسته زمان خود بوده  و در کلام و فقه از حضور عالمانی چون ،آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی(ره) بهره برد و در فلسفه هم  از شاگردان برجسته علامه طباطبایی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با اشاره به سابقه طولانی تدریس آیت الله انصاری شیرازی گفت: این عالم برجسته در سال 1343 و در بیش از نیم قرن پیش کتاب منظومه حکمت  و دیگر کتب مختلف فلسفی را در حوزه تدریس می کردند.

وی ادامه داد: آنچه این عالم ربانی را بسیار ممتاز می نمود ، توجه ایشان به خودسازی و بعد معنوی و عرفانی خویش  بود، بطوریکه این استاد برجسته توانست در این زمینه با یاری خداوند به درجات بالای عرفانی دست یابد.

امام جمعه شیراز، در همین زمینه به ملاقات خویش با این عالم ربانی در طول دوران بیماری ایشان اشاره و اذعان داشت: در این مدت چندین باری که خدمت این عالم ربانی رسیدم ، ایشان دارای سیمای خاص معنوی بوده و همواره دائم الذکر بودند.

وی با اشاره به مبارزات سیاسی ایشان هم خاطرنشان ساخت: این  عالم ربانی  از همرزمان آیت الله شهید ربانی  و از فضلایی بود که در حمایت از انقلاب و امام خمینی  لحظه ای کوتاهی نکرد.

این استاد حوزه، یادآورشد: در شرایطی که همه مردم وبه خصوص حوزه های علمیه در زمان تبعید امام خمینی(ره) ناامید بودند، ایشان از جمله افرادی بودند که همواره به همه امید می دادند و پیش بینی پیروزی انقلاب اسلامی را داشتند.

انتهای خبر313/18

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha