شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
4

حوزه/ یکی از موارد قابل‌توجه در این نمایشگاه حضور مراکز انتشاراتی مربوط به مراجع عظام تقلید است که حضوری پررنگ در نمایشگاه کتاب حوزه دین‌دارند و آثار متنوعی در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله  العظمی  مکارم شیرازی ازجمله مراجع عظام تقلید است که آثار متعددی از ایشان منتشرشده است که معروف‌ترین آن‌ها، تفسیر نمونه است که این تفسیر در غرفه انتشارات امام علی (ع) وابسته به دفتر معظم له  ارائه‌شده است.

مسئول غرفه انتشارات امام علی (ع) افزود: استفتائات ۴ جلدی، زن در تفسیر نمونه، چهل حدیث، به یاد معلم و زندگی نمونه در تفسیر نمونه از تازه‌ترین آثار منتشرشده این مرجع تقلید است که در چهارمین نمایشگاه کتاب دین عرضه‌شده است.

فروغ ابدیت، اثر مشهور آیت‌الله  العظمی سبحانی

 حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از دیگر مراجع عظام تقلید است که آثار متعددی ازجمله درس‌هایی از قرآن، کاوشی در کلام و فقه دارند و ازجمله آثار معروف ایشان فروغ ابدیت هست که در غرفه انتشارات امام صادق (ع) ارائه‌شده است.

مسئول انتشارات حضرت آیت‌الله سبحانی آموزه‌های مهدویت در آثار علامه طباطبائی، وهابیت (مبانی فکری و کارنامه عملی)، فروغ ابدیت، حدیث‌شناسی و سیمای فرزانگان را ازجمله پرفروش‌ترین کتب چند سال اخیر بیان کرد.

جلد دوم «حقوق و دادرسی در آیینه فقه» در دست چاپ است

آیت‌الله العظمی  سید عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز دارای تألیفات متعددی است که حقوق و دادرسی در آیینه فقه جلد اول آن امسال در نمایشگاه کتاب حوزه دین ارائه‌شده است و جلد دوم آن نیز در دست چاپ است.

مسئول انتشارات مرکز پخش تنظیم و نشر آثار آیت‌الله موسوی اردبیلی تازه‌های نشر این مرکز را حقوق و دادرسی در آیینه فقه جلد اول، تفسیر سوره یس، ره‌توشه بانوان و در پرتو وحی عنوان کرد.

معرفی مراکز و مؤسسات مهم وابسته به آیت‌الله  العظمی سیستانی

حضرت آیت‌الله سید علی سیستانی دارای تألیفات و تقریرات متعددی بوده و ازجمله کتب فتوایی ایشان می‌توان به توضیح المسائل، مناسک حج، ملحقات مناسک حج و فقه برای غرب نشینان اشاره کرد.

مسئول انتشارات آل البیت ضمن ارائه فهرست کاملی از مراکز و مؤسسات وابسته به حضرت آیت‌الله سیستانی گفت: از این مراکز در قم و سایر کشورهای اسلامی مستقر هستند. مرکز پژوهش‌های عقایدی، کتابخانه تخصصی ادبیات، کتابخانه تخصصی علوم قران، کتابخانه تخصصی تاریخ اسلامی، مرکز المصطفی، کتابخانه فقه و اصول، مرکز الرساله، مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی –نجومی و مرکز احیاء میراث اسلامی ازجمله این مراکز و مؤسسات می‌باشند.

تازه­ ترین بیانات و تقریرات آیت‌الله العظمی  وحید خراسانی

مصباح الهداء و سفینه النجاه، کتاب الطهاره، بغیه الراغب جلد دوم و زینت عرش خدا نور چشم انبیاء امام حسن مجتبی (ع) ازجمله بیانات و تقریرات حضرت آیت‌الله وحید خراسانی است که در انتشارات مدرسه امام باقرالعلوم (ع) چاپ‌شده است و در اختیار علاقمندان است.

انتشار تفسیر تسنیم جلد ۳۶-۳۳ آیت‌الله جوادی آملی

آیت‌الله  العظمی جوادی آملی فیلسوف، مفسر قرآن، عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری و مدرس حوزه علمیه و یکی از مراجع تقلید شیعه است که آثار و تألیفات متعددی ازجمله تفسیر تسنیم رادار است. قابل‌ذکر است که جلد ۳۶-۳۳ این تفسیر امسال در چهارمین نمایشگاه کتاب حوزه دین حضور داشت و در معرض دید علاقه‌مندان بود

تفسیر تسنیم جلد ۳۶-۳۳، رسالهالولایه یک دوره ۲ جلدی، بر بال اعتکاف، خانواده متعادل، فاطمه اسوهی بشر و رحیق مختوم شرح حکمت متعالیه بخش سوم در سه جلد از سوی انتشارات اسراء ازجمله تازه‌های نشر مربوط به آثار آیت‌الله جوادی آملی هست.

نارضایتی ناشرین آثار مراجع از خلوتی نمایشگاه

مسئولان غرفه‌های ناشرین آثار مراجع عظام تقلید با اعلام رضایت از بودجه تخصیص‌یافته به نمایشگاه، در عین حال از خلوتی آن اظهار نارضایتی می‌کردند.

به نظر می‌رسد جابجایی مکانی و زمانی از عوامل مهم عدم استقبال عموم مردم از نمایشگاه کتاب دین باشد و در عین حال مخاطبین تخصصی نمایشگاه با حضور خود جبران عدم حضور عموم مردم را کرده‌اند.

نمایشگاه کتاب حوزه دین از ۱۱ دی‌ماه در مجتمع ناشران قم آغازشده و تا بیستم دی‌ماه در دو نوبت صبح و عصر ادامه خواهد داشت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه حووووووووزه IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    به کوری چشم حسووووووووووووووووووووووووووووووووووووود کتاب 41 جلدی فقه الصادق مرجع همیشه خار در چشم حسودان و بخیلان یعنی ایت الله روحانی هم در نمایشگاه است