شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
78

حوزه/ مؤسسه اندیشه مسطور، با همکاری نهادهای حوزوی و شورای عالی زنان و خانواده دفتر رهبری در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری ومراجع عظام تقلید مبنی بر اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع و آگاهی طلاب از مسائل جمعیتی و ...

حوزه/ مؤسسه اندیشه مسطور، با همکاری نهادهای حوزوی و شورای عالی زنان و خانواده دفتر رهبری در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری ومراجع عظام تقلید مبنی بر  اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع و آگاهی طلاب از مسائل جمعیتی و شناساندن راهبردها و طرح  های غرب درجهت کاهش جمعیت درکشورهای اسلامی به ویژه ایران، دوره پودمانی «کارشناس جمعیت» ویژه طلاب و مبلغین حوزه های علمیه  را برگزارنمود.

 به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، در این دوره موضوعاتی همچون  اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع جمعیت ، جریان شناسی، روندشناسی و تحولات استراتژیک تغییرات جمعیتی ایران و جهان، تحولات گفتمانی، رابطه و تاثیرات سبک زندگی غربی بر کاهش باروری و نحوه مواجهه با آن، سابقه کنترل جمعیت در ایران، مبانی فقهی و دینی افزایش جمعیت مورد بررسی قرار می گیرد.     

بر پایه این گزارش حجت الاسلام مجیدفولادی، نویسنده کتاب «کاهش جمعیت آخرین راهبرد غرب» دراولین جلسه این دوره، درموسسه امام خمینی(ره) به اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع کاهش جمعیت پرداخت.

* توجه به بیانات رهبری و مراجع ضروری است

توجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب طی سالهای گذشته و  تاکید ایشان به شواری عالی انقلاب فرهنگی    مبنی بر آموزش 1000 نفر از طلاب نخبه  در خصوص تربیت کارشناس جمعیت از مهمترین اهداف برگزاری این دوره است.

* استقبال چشمگیر طلاب  از دوره کارشناسی جمعیت

 به همین  دلیل، در دوره اول قرار بود، 160 نفر از طلاب پذیرش شوند و در 4 کلاس 40 نفره شرکت کنند، ولی با استقبال زیادی مواجه شدیم و قرار شد هر تعدادی که مایلند، ثبت نام شوند به همین دلیل، در دوره اول فراتر از حد انتظار ثبت نام کردند.

در این دوره که در حال برگزاری است و سرفصلهای آن مصوب شده، طی 20 جلسه مباحث مورد نظر با حضور کارشناسان ارایه می شود تا طلاب آگاهی اجمالی در خصوص کاهش جمعیت وعواقب آن را پیدا کنند.

 * کنترل جمعیت، برنامه دشمن برای جامعه اسلامی

در خصوص موضوع جمعیت و سیاست غلط کنترل جمعیت، از همان ابتدا دلسوزان و مراجع در این خصوص نظرات مساعدی نداشتند و در سال های 72-71 کتابی با عنوان «کاهش جمعیت ضربه سهمگین بر پیکره اجتماع»، به قلم  علامه حاج سید محمد حسین تهرانی در خصوص جمعیت چاپ شد. وآن کتاب مورد نقد جدی قرار گرفت.

 21 سال پیش کتاب «کاهش جمعیت ضربه سهمگین بر پیکره مسلمین» را خریدم. در این کتاب از قول رهبر معظم انقلاب مطلبی نقل شد. عده ای از قم خدمت رهبرانقلاب رسیدند و سؤالی درباره موضوع کنترل جمعیت پرسیدند که در کشور در حال اجرا است !؟ رهبر انقلاب جواب دادند:« من حدس می زنم این قضیه یک نقشه خارجی باشد. بنده با این کاهش جمعیت موافق نیستم.»

نظر رهبری نشان می دهد این خطر در جامعه بسیار جدی بود. همین که ایشان تا بحال 17 مرتبه این موضوع را مطرح کرده اند، نشان از حقیقت مطلب دارد و لازم بود، حوزه حرکتی انجام می داد و موضعی می گرفت. و کارهایی انجام می داد. ولی متأسفانه کار خاصی صورت نگرفت.

*موضوع سیاست کنترل جمعیت بلای جان جامعه اسلامی

سیاست کنترل جمعیت در جامعه به شیوه های مختلف ادامه پیدا کرد، تا اینکه طلاب و دلسوزان نظام شیعه در سال81 استفتائاتی را از مراجع در همین خصوص گرفتند. که مسئله بسیار خطرناک است و به تدریج از نسل جوان کاسته می شود، چه کار باید کرد؟

در همان سال درکتاب مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع، ص270، فتوای رهبرمعظم انقلاب، حضرات آیات مکارم، صافی و مراجع فقید تبریزی و فاضل(ره) در این کتاب به چاپ رسیده و همه به اتفاق گفتند: « این عمل در جامعه صحیح نیست»  موضوع کاهش جمعیت در جامعه خطرناک است. و اگر محرز شود که چنین کاری در جامعه می کنند و دولت هم ممانعت نمی کنند، باید مقابله به مثل کرد.

 این کار صورت گرفت ولی حوزویان حرکتی نکردند. جسته و گریخته طلاب و محققین در منبر این حرکت مرموز را زیر سؤال می بردند، ولی فائده ای نداشت، تبلیغات و هجمه ای وسیع علیه کثرت جمعیت با عنوان کاهش کنترل جمعیت، در کشور آغاز شد. و کار فرهنگی عظیمی را در 3 عرصه شروع کردند.

 *اهداف پشت پرده دشمن برای کنترل جمعیت در ایران

اولا تا آنجایی که توانسته اند ابزار کار جلوگیری و عقیم کنندگی از نظر فیزیکی را درسراسرکشور اجرا کردند. در روستاهای دور افتاده کنار مرز افغانستان، که مردم از امکانات ساده برای زندگی هم محروم بودند، کانتیر های را به عنوان خانه بهداشت  دایر کردندو مردم از اینکه دولت به فکر مردم افتاده ومی خواهد، خدمت رسانی کنند خوشحال بودند،.

آنها با نگاه دروغین خدمت، قرص و ابزار جلوگیری را بین مردم مرزی پخش می کردند. آموزش می دادند، با این سیاست کار را شروع کردند. مردمی که آب نداشتند و از امکانات اولیه و ابتدایی زندگی محروم بودند، موضوع کنترل جمعیت برای آنها از آب  شرب هم با اهمیت تر بود. قطعا این قبیل کارهها هدف مشخصی را دنبال می کردند. و بیان مباحثی چون؛ تنطیم خانواده مسئله بدی در کشور نیست.  فاصله بین بارداری، حقو ق کودک، بهداشت خانواده و کودک خوب است. جلوگیری از مرگ و میر کودک، بهداشت مادر و کودک خوب است، این سیاست ها کلید خورد.

* کنترل جمعیت ارتش سری دشمن

  متأسفانه یک ارتش سری در وزارت بهداشت تشکیل شد و مانند کار فرهنگی و برنامه های مختلف واحد درسی در دانشگاه تصویب کردندتا میلیونها نفر را از طرق مختلف عقیم کنند. لذا با برگزاری کلاس برای زن و مردو چگونگی جلوگیری از بارداری آنان را آموزش می دادندوباتبلیغات وسیع وفراگیر حتی درکتابهای درسی از ابتدایی تا دانشگاه و ساخت فیلم کار را انجام دادند،که جامعه به سمت دو بچه کافی است و اخیرا پوستر های با عنوان تک فرزندی فعالیت نمودند.

 این حرکت ها ی مشکوک و ناجوانمردانه ازیک طرف و عقیم کردن مخفیانه زنانی که برای زایمان به بیمارستان مراجعه می کردندازسوی دیگر در مجلس شورای اسلامی سرو صدای زیادی به پا کرد.  

آنچه تکلیف حوزه را در این عرصه بیشتر می کند، اقدامات دولت مردان است که 3 سال گذشته نه تنها کاری نکردند که منویات رهبری را جامعه عمل بپوشانند، بلکه اخیرا و به تدریج با فرمایشات رهبری مقابله می کنند.

روزنامه اطلاعات دقیقا یک روز بعد از 9 دی امسال تیتر زدکه نیازهای  دهه 60 تأمین نشده است. این روزنامه از قول  مشاور اقتصادی رئیس جمهور  تیتر زد «جواب گو ی جمعیت نیستیم» .

  این حرف پیام داردو آن اینکه آنقدر در سخنرانی ها نگویید افزایش جمعیت، ما حتی جواب گوی جمعیت د هه 60 هم نیستیم.

در صدا و سیما اعلام می شود، هزینه زایمان رایگان است، ولی مردم می گویند. در هنگام مراجعه 2 میلیون تومان هزینه پرداخت می کنیم.  آمار سزارین در ایران 4 برابر آمار جهانی است،  آمار جهانی سزارین درکشور ما 60 درصد ولی  آمار  سزارین در کل دنیا 15 درصد است. به دروغ اعلام می کنند، آنهایی که سزارین می کنند نمی توانند بیش از 2 بچه زایمان کنند.  این در حالی است که متخصصین آن را تکذیب می کنند.  

* آمار سقط جنین در کشور

سالیانه 250 هزار سقط جنین در کشور رخ می دهد که این آمارخیلی عجیب است.  

روزانه معادل سقوط یک هواپیمایی 700 نفره، در کشور سقط جنین صورت می گیرد، این قضیه مشکوک است . اخیرا می گویند  جنین قلب ندارد. قلب تشکیل نمی شود. در کشور 3 میلیون زوج نابارور داریم. چه  عواملی  موجب شد به اینجا رسیدیم؟ در خانواده ای یک زوج نابارور وجود دارد.  عامل ناباروری در کشور دارو و غذا ومواد مختلف نگه دارنده است که در غذاها می ریزند.

 سالها به طور مخفیانه روغن پالم را در لبنیات ومواد پروتئینی می ریختند. الان هم می ریزند که آثار بسیار زیانباری دارد. اینها مشکوک است و باید بررسی شود.

برنامه توسعه اول این بوده در هر خانواده ای که در گذشته 6 فرزند داشته، در سال 90به 4 فرزند  کاهش یابد. تا اینکه سال 90 به 2 فرزند و 1 فرزند. الان روز به روز آمار ازدواج  پایین می آید و طلاق بالا می رود و زندگی مجردی به سرعت افزایش پیدا کرده است.

* عوامل مهم پشت پرده کاهش جمعیت در کشور

  3 عامل در پشت پرده کاهش جمعیت در کشور بود. سیاست کنترل جمعیت. عقیم کردن مخفیانه در بیمارستان و تغییر سبک زندگی.

عمل سوم بدتراز همه است، زیرا تغییر سبک زندگی اسلامی به طرف سبک زندگی غربی  رفت. با شعار حقوق زنان،میلیونها دختر را وارد دانشگاه کردند، به بهانه این که اینها هم حق دارند، وارد دانشگاه شوند کار به جای رسید که الان 2 و نیم میلیون فارغ التحصیل 28 سال و 30 ساله داریم که مجرداند و این یک فاجعه ملی است.

 الان 67 درصد دانشجویان دانشگاه  های کشور دخترند و  67 درصد قبول شده های ورود به دانشگاه هم  دخترهستند. دختر  وقتی به دانشگاه رفت، ازدواج معنا ندارد.

 براساس آمار بهداشت جهانی از نظر پزشکی زن می تواند از سن 15 سالگی تا 49 سالگی باردار شود ، ولی در کشورما می گویند از 25 سالگی دختر می تواند ازدواج  بکند و 3 تا 4 سال بچه دار نشوید، تا از همد یگر شناخت پیدا بکنید، این می شود 30 سال، بعد می گویند سن که بالا رفت  بچه دار شدن  برای زن، خطر ناک است. در تر مینال جنوب  تهران تابلویی زده بودند. اگردر سن35 سالگی  بار دار شوید، استخوان بندی شما خراب می شودو عوارض دارد.   

 *با دادن آمارها در کشور به دنبال چه چیزی هستند؟

بالاخره  از 15 سال به 25 سال و 30 سال افزایش دادند. در حقیقت 29 سال از بهترین زمان بار داری را از زنان این جامعه گرفتند. باید بالای منبرها گفته شود. دختر می تواند از 15 سال تا 49 سال بار دار شود. و این وظیفه روحانیون است. متاسفانه امسال مهر ماه یکی از واحدهای درسی دانشگاه کنترل جمعیت بود.  

 * اهداف کارشناسی جمعیت   

    این برنامه های هدف مند کنترل جمعیت، تنها در ایران نیست، بلکه درکشورهای منطقه مانند افغانستان به طرق دیگر در حال  اجرا است..  در عربستان و قطر تبلیغ جمعیت می کنند. نرخ جمعیت وهابی ها رفته بالا و شیعیان کم شده است. در کشور افغانستان همین بلایی که 20 سال پیش بر سر ایران آوردند، در افغانستان نیز اجرا شد، دانشگاه آنها 60 درصد، در اختیار دختران شیعه است. که در گذشته این طوری نبود وازطرفی گروه  تروریستی داعش، 70 هزا شیعه را، سربرید، بنابراین با راه های مختلف  علیه شیعیان و مسلمانان اقدام می کنند.

 غربیها کشورها را به 3  دسته توسعه یافته، توسعه نیافته و در حال توسعه  تقسیم کردند. توسعه یافته را ایران و توسعه نیافته را کشورهایی مثل افغانستان معرفی کردندو به کشورهای توسعه نیافته مانند افغانستان می گویند. برای اینکه توسعه یافته شوید، باید مثل ایران این کار ها را انجام دهید.   

*غربیها به دنبال سلطه بر خاورمیانه و جهان

 آگاه باشید دشمن دارد  چه کار می کند؟ جمعیت را  از طریق دارو، غذا  و واکسن دارند کاهش می دهند. آمریکا 60 میلیون سرخ پوست را  به 800 هزار نفر را به وسیله کشتن و عقیم کردن تقلیل داد و تا توانسته اند از جمعیت آنها کم کرده، به نیجریه ای ها گفتند سازمان بهداشت جهانی می خواهد واکسن ضد فلج اطفال به بچه ها تزریق کند. طلاب نیجریه به این حرکت مشکوک شدند، و در صدد آزمایش واکسن ها بر آمدند، می خواستند با تزریق واکسن زنان و بچه ها را عقیم کنند. سازمان غذا، بهداشت جهانی و سازمان دارو، اهرمی در دست غربیها و اسرائیل است. پشت  پرده به دنبال اجرای اهداف  خود هستند. این  سازمانها یک پوشش برای مقاصد غربی صهیونیستی است.

دهه 60 خون، آلوده به  ایدز از فرانسه وارد کشور کردند.  چرا دولت مردان بیدارنشدند؟ انواع قرص ضد بارداری را تبلیغ کردند.   

*وظائف مهم مبلغین و روحانیت

 مبلغین و روحانیت باید واقعیت را به مردم گوشزد کنند.با شروع سیاست کنترل جمعیت در مقابل آن هر جای که تبلیغ می رفتیم،  در باره کنترل  جمعیت و آسیب آن  هشدار دادیم نتیجه داد. مردم هنوز به روحانیت اعتماد دارند، با تبلیغ مؤثر می شود کار درست انجام داد  . تاحالا با تبلیغ مؤثر 4 درصدافزایش جمعیت داشته ایم در طرحی به نام طرح ولایت در منزل طلاب جمع می شدیم و اثرات زیانبار کنترل جمعیت را گوشزد می کردیم و مؤثر واقع شد.

 مبلغ برای تأثیر بیشتر بایدآمار را بداند. نرخ رشد را بداند. تا مباحث او درمنبر تاثیر گذار باشد .  

مبلغین باید مباحث تخصصی را یاد بگیرند و تخصصی بیان کنند. تا جامعه قانع شوند. نگرش ما به زندگی عوض شده است. سبک زندگی تغییر کرده است. جای شکایت دارد باید بررسی شود.

* چند راهکار تبلیغی   

* تبلیغ در دانشگاها

 باید مبلغان آمار و ارقام بدانند و مسلط باشند. نرخ رشد جمعیت بدانند. و در آخرآیات و روایت  را بگویند .

*تبلیغ در جامعه

  بر روری منبر اول با آیات و روایات و بعد آمار و ارقام مطرح شود. در هر جای باید مباحث خاص مطرح شود.

هنگامی که برای کارمندان دولت مصوب کردندآموزش ضمن خدمت در مباحث احکام، نماز، مهدویت و تفسیر برگزرار کنند در آخر هم  رتبه حقوقی بعد از امتیازات لازم به آنها  می دهند، پیشنهاد دادم  بحث آموزش جمعیت را جزو آموزه ها بگذارید. مورد استقبال قرارگرفت، اما گفتند،  اگر رفت مجلس و تصویب شد، آیا استاد دارید؟ دیدم نمی شود. باید دست ما پر  باشد، تا طرح عقیم نشود، لذا  بحث جمعیت یک بحث کارشناسی  است وباید به صورت تخصصی به آن پرداخت.  

باید بدانید چگونه در ایام تبلیغ مباحث  جمعیت را  مطرح کنیم؟ طرفداران حق چند نفر بوده اند؟ طرفداران باطل چند نفر بوده اند؟ یک سوم شهدای کربلا اهل بیت بودند. اولین فرزند امام علی 9 ماه بعد به دنیا آمد. 9  سال حضرت فاطمه با حضرت علی زندگی کرد و صاحب 5 فرزند شدند. بحث مسابقات کتاب خوانی در مدرسه  را همراه با جایزه  برگزارکنید، بهتر جواب می دهد. یک دفعه نمی شود. بگوییم  کثرت جمعیت . مردم مقابله می کنند. بر اساس شناخت منطقه، کار بهتر پیش می رود.

 مبلغین باید تلاش کنند. بحث جمعیت را در روزهای خاص تبلیغی مانند، 21 رمضان بحث جمعیت را مطرح کنید. مثلا ای مردم با امام جنگ دارید. با بچه ها  چه کار دارید؟ دشمن در کربلا داشت نسل کشی می کرد ؟!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha