شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست خبری

معاون جامعه مدرسین از برگزاری نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور بیش از 1600 تن از علمای بلاد و با سخنرانی آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در جمع خبر نگاران که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزارشد با اشاره به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در هفته جاری در شهر قم برگزار می شود.

وی افزود: اجتماع علمای سراسر کشور از مطالبات جدی امام راحل و مقام معظم رهبری است که می تواند ثمرات ارزشمندی را نصیب کشور، عرصه دین و حوزه های علمیه کند.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: اجلاسیه علمای حوزه در این عرصه به شکل سراسری و منطقه‌ای برگزار می شود که تاکنون شش اجلاس منطقه‌ای و هشت اجلاس کشوری  برگزار شده است؛ هشتمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین سال گذشته با عنوان «نیم قرن حضور» برگزار شد و آثار بسیار ثمر بخشی برای کشور داشت.

مدیر حوزه های علمیه کشورتصریح کرد: امسال با توجه به شعار سال که از سوی رهبر حکیم انقلاب مطرح شده است، این  همایش نیز با همین رویکرد برگزارمی شود که زمینه بررسی «نقش روحانیت و حوزه در تبیین فرهنگ و اقتصاد اسلامی» مباحث مطرح خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: این اجلاس شامل سه کمیسیون از جمله «نقش و جایگاه حوزه و روحانیت در تبیین اقتصاد اسلامی با تقویت اقتصاد مقاومتی»، دوم کمیسیون «نقش روحانیت در حوزه‌های علمیه درتبیین فرهنگ اسلامی با تاکید بر سبک زندگی اسلامی» و همچنین کمیسیون «نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در تبیین امور تبلیغی و اجتماعی با تاکید براصل امر به معروف و نهی از منکر».

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: این همایش در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 24و 25 دی ماه  با حضور دو تن از مراجع عظام تقلید در مدرسه امام موسی کاظم برگزار می شود. جلسه افتتاحیه در روز چهارشنبه با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و جلسه اختتامیه در عصر روز پنج‌شنبه با حضور آیت الله العظمی سبحانی و احتمالا  یکی از شخصیت‌های کشوری  نیز بسخنرانی کنند.کمیسیون های تخصصی در این دو روز  نیز تشکیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: سعی داریم که طرح مباحث به خصوص مباحث علمای بلاد نسبت به طرح مطالبات عمومی علما به مدیران نهاد‌ها و سازمان‌های فعال کشور انتقال دهیم.

 آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: در این همایش بیش از 1600 تن از علمای بلاد مختلف کشور حضور دارند که سعی می شود از این ظرفیت عظیم در راستای توسعه نظام اسلامی استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha