شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اخوان علوی

حوزه/ عضو هیأت مدیره موسسه در راه حق گفت پاسخگویی به یکصد هزار پرسش ، راه اندازی 16 دوره آموزشی، انتشار 144 جزوه آموزشی و چاپ 231 عنوان کتاب با دهها نشریه به زبان های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی و فرانسوی از جمله کارهای بزرگی است که توسط این موسسه به اجرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر سید حسین اخوان علوی درمراسم نکوداشت نیم قرن  فعالیت  موسسه در راه حق که شب گذشته در سالن اجتماعات این موسسه برگزارشد در سخنانی اظهارداشت: زمان شناسی موسسه مبتنی بر اقتضائات زمان بود که در زمان تاسیس اقدامات شجاعانه ای را برای دین و هدایت جوانان انجام داد که این تلاش ها بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ترویج اخلاق دینی و اسلامی، تربیت طلاب به منظور اصلاح افکار انحرافی، تبلیغ و ترویج دین از برنامه های این موسسه است که تا به امروز به خوبی اجرا شده است.

دکتر اخوان علوی ادامه داد: پاسخگویی به یکصد هزار پرسش ، راه اندازی 16 دوره آموزشی، انتشار 144 جزوه آموزشی و چاپ 231 عنوان کتاب با دهها نشریه به زبان های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی و فرانسوی از جمله کارهای بزرگی است که توسط این موسسه به اجرا رسیده است.

وی بر ضرورت پاسخگویی به سوالات و شبهات فکری و اعتقادی نسل جوان و نوجوان در داخل و خارج از کشورتاکید کرد و گفت: موسسه در راه حق، همواره در این جهت فعالیت گسترده ای داشته و انجام وظیفه کرده است و طی سال های اخیر حجم پاسخگویی به سوالات در این موسسه 20 برابر رشد داشته است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به برخی اهداف و محورهای عملکرد موسسه در راه حق طی 50 سال گذشته، از ارتباط این موسسه با مسلمانان بیش از 60 کشور دنیا خبر داد و گفت: موسسه در راه حق در زمان رژیم طاغوت پهلوی، شجاعانه در عرصه دفاع از ارزشهای دینی و انقلابی ایستادگی کرد.

وی با اشاره به بصیرت و زمان شناسی موسسین و نویسندگان موسسه در راه حق، خاطرنشان کرد: همواره در این موسسه اقتضائات و نیازهای فکری و فرهنگی جامعه در اولویت قرار گرفته و پژوهش ها و تحقیقات با تاکید بر این نیازها و مطالبات متعدد صورت پذیرفته است.

اخوان علوی، کادرسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مهمترین اقدامات و ویژگی های برجسته موسسه در راه حق دانست و گفت: این موسسه همواره با تالیف و ترجمه صدها کتاب، جزوه و نشریه فرهنگی و اعتقادی، در برابر تهدیدات و هجمه افکار انحرافی و التقاطی ایستادگی کرده است.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس یزدی IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    سلام. بنده قبل از انقلاب با این مؤسسه ارتباط داشتم.. حتی جایزه هم برایم ارسال شده جزوات بو کتب سیاری هم برایم ارسال می‌شد همه هم بطور رایگان اما هیچ ربطی به انقلاب و فرهنگ جهاد نداشت خمینی را من تو دبیرستان و دکتر شریعتی شناختم برای خودتون سابقهٔ مبارزاتی درست نکنید جوانان پنجاه سال پیش هنوز زنده هستند