چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمدرضا صالحیان

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان با اشاره به این که رفتار صحیح و حسن خلق آمران به معروف، افراد را به سمت دینداری سوق خواهد داد، گفت: چگونه انتظار داریم با پرخاشگری و خشونت، امر به معروف اثرگذار باشد.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: متأسفانه برخی امروز تلقی نادرستی از امر به معروف دارند

وی با بیان این که اقامه نماز جماعت، خوش اخلاقی کارش و تلاش و دوری از کسلی و تنبلی، رااز ویژگی های آمران به معروف و ناهیان از منکر خواند و ادامه داد: پشت چراغ قرمز و خط کشی توقف کردن، ترویج معروف است، چراکه امر به معروف چیز عجیب و سختی نیست.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان، درست زندگی کردن را مصداق امر به معروف دانسته و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای بگیر و ببند و از دین خارج کردن کسی که چند تار موی او بیرون گذاشته است، نیست و زمانی که یک چهره خطرناک از خود می سازیم، امر به معروف و نهی از منکر در نظر مردم بد جلوه می کند.

این کارشناس فرهنگی با بیان این که در عرصه امر به معروف باید هر کسی بدون پرخاشگری، به وظیفه خود به درستی عمل کند، ابراز کرد: رفتار صحیح و حسن خلق آمران به معروف، افراد را به سمت دینداری سوق خواهد داد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان با اشاره به این که در بازار ما دروغ، بی انصافی، احتکار، گران فروشی و در ادارات ما کم کاری، بی توجهی به اخلاق اداری و موارد دیگر وجود دارد، خاطرنشان کرد: چگونه انتظار داریم که با پرخاشگری و خشونت، امر به معروف اثرگذار باشد.

حجت الاسلام صالحیان با بیان این که متأسفانه ما خود، دارای عیوب زیادی نظیر بد اخلاقی، کم کاری، نداشتن وجدان کاری، رانندگی نادرست، تنبلی در تحصیل و علم آموزی و موارد دیگر هستیم و به همین دلیل با پرخاشگری و عدم حسن خلق به امر به معروف و نهی از منکر می پردازیم، تصریح کرد: این گونه امر به معروف و نهی از منکر هیچ اثری نداشته و با اصول عقلی و اسلامی هم خوانی ندارد.

وی با تاکید بر این که اگر سبک زندگی اسلامی نهادینه شود، همه به خوبی ها روی می آورند، افزود: مشکل اساسی ما در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر این است که گفتار و عمل ما متفاوت است و در قرآن به صراحت آمده که «چرا به آنچه می گویید خود عمل نمی کنید».

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان با اشاره به این که در امر به معروف، ایجاد ترس ودلهره، بگیر و ببند و موارد نظیر آن مذموم است، تصریح کرد: به همه ما توصیه شده که به عنوان مسلمان درست زندگی کنیم تا بتوانیم به سعادت برسیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha