جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: مکتبی که می‌تواند دنیا را سیراب کند مکتب شیعه است و دیگر مکاتب در این مورد در برابر شیعه عاجز هستند، این مکتب باید حمایت شود و شبهه‌هایی که در مورد آن ایجاد می‌شود باید پاسخ داده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید،عصر امروز در دیدار اعضای مرکز تخصصی شیعه شناسی استان البرز که در دفتر معظم له در قم برگزارشداظهارداشتند: امام صادق(ع) می‌فرمایند" إذا کان یوم القیامه جمع الله عزّ و جلّ الناس فى صعیدٍ واحدٍ و وضعت الموازین فتوزن دماء الشهدا مع مداد العلماء فیرحجّ مداد العلماء على دماء‌الشهداء" "روز قیامت میزان‌های سنجش نصب می‌شود و آن کفه‌ای که مداد العلما بر آن است بر کفه‌ای که خون شهدا بر آن است برتری پیدا می‌کند".

ایشان بیان کردند: مداد علما ابزار ساده‌ای است، ولی در روز قیامت تمام خون‌های شهدای تاریخ را بر یک کفه قرار می‌دهند و تمام مدادالعلما را بر کفه دیگری می‌گذارند و مداد العلما بر آن برتری دارد و این در حالی است که شهدا درجه بسیاری در اسلام دارند.

علما نباشند خون شهدا فراموش می‌شود

این مرجع تقلید با بیان این که اگر علما نباشند خون شهدا فراموش می‌شود گفتند: شهدا با ابزاری که دارند با جسم دشمنان سر و کار دارند، ولی علما با روح دشمن و افکار آن‌ها درگیر هستند.

ایشان ادامه دادند: خون شهدا در یک زمان و مکان خاصی است، ولی مدادعلما نه زمان و نه مکان دارد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کردند:این دلیل‌ها نشان می‌دهد که مدادعلما بر خون شهدا برتری دارد که نشان از ارزش بالای عالم در اسلام است.

ایشان ابراز داشتند: عالم باید در جامعه بازدهی داشته باشد والا اگر کوه علم نیز باشد و کاری انجام ندهد مشمول مدادعلما نمی‌شود.

معظم له با اشاره به اینکه زمان ما بسیار حساس است و در تاریخ اسلام چنین وضعی نبوده است افزودند: تمام دشمنان اسلام فعال شده‌اند و با استفاده از وسایل مختلف مانند ماهواره‌ها و رسانه‌های مختلف در تلاش هستند که جوانان ما را منحرف کنند.

ایشان با بیان اینکه در این شرایط وظیفه ما بسیار سنگین است گفتند: نمی‌شود برای این فساد زایی سکوت کرد و یا حالت انفعالی یا حالت یاس به خود گرفت.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه گاهی تنبلی موجب می‌شود که عده‌ای حالت یاس به خود بگیرند، ادامه دادند: عده‌ای برای اینکه بار مسئولیت را از دوش خود بردارند می‌گویند باید صاحب شریعت را صدا کنیم درحالی‌که هر کسی باید به اندازه خود تلاش کند.

این مرجع تقلید بیان کردند: هر کسی باید به اندازه خود کار کند و اگر ما تلاش خود را انجام دهیم خدا نیز به ما کمک می‌کند و ما را تنها نمی‌گذارد.

مکتبی که می‌تواند دنیا را سیراب کند مکتب شیعه است

ایشان عنوان کردند: مکتبی که می‌تواند دنیا را سیراب کند مکتب شیعه است و دیگر مکاتب در این مورد در برابر شیعه عاجز هستند گفتند: این مکتب باید حمایت شود و شبهه‌هایی که در مورد آن ایجاد می‌شود باید پاسخ داده شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که ما باید با اعتماد به لطف خدا و مسلح به محتوای عقاید شیعه و سلاح قلم و بیان از این مکتب دفاع کنیم گفتند: سربازی امام زمان(عج) لطف بزرگی است که خداوند به ما داده است و باید قدر این توفیق الهی را بدانیم.

شیعه شناسی مانند شجره طیبه است

ایشان با اشاره به اینکه شهر کرج دارای ویژگی‌های خاص بسیاری است و گاهی فرقه‌های ضاله و باطله در آن شهر به وجود می‌آید مطرح کردند: فعالیت شما در آن شهر باید بیشتر باشد و تلاشی که شما در آنجا انجام می‌دهید حکم جهاد دارد.

معظم له با بیان اینکه شیعه شناسی مانند شجره طیبه است گفتند: شما باید بر ادبیات روز و ادبیات نفوذ بر جوانان آشنا باشید تا بتوانید در کار خود موفق شوید.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha