سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: خانواده‌های روحانی باید برای سایر خانواده‌های جامعه الگو باشند همسر روحانی بودن یک معنویتی است و این معنویت را حفظ و به آن افتخار کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی امروز (جمعه 26 دیماه)در همایش پیوندهای آسمانی ویژه طلاب حوزه علمیه قم ضمن تبریک سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(ع) به قم اظهار کرد: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند "یکی از فرزندان من در قم مدفون می‌شود و اسمش فاطمه است و کسی که او را زیارت کند بهشت برایش واجب است."

وی ادامه داد: این روایت را امام صادق(ع) زمانی فرمودند که پدر حضرت فاطمه معصومه(س) هنوز به دنیا نیامده بودند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه بیان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند " تمام شیعیان ما به شفاعت فاطمه معصومه(س) بهشتی خواهند شد."

وی با بیان این اینکه به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) حوزه علمیه در قم برپا شده است گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند که علم از قم به اقصی نقاط عالم منتشر می‌شود و امروز شاهد تحقق این روایت هستیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی و جامعه الزهرا برکات بسیاری در همه عالم داشته است تصریح کرد: مراجع بسیاری در قم هستند و از کشورهای مختلف مرجعشان در قم است.

وی ادامه داد: توفیقی برای شما است که در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنید و باید قدر آن را بدانید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه ضمن تبریک به مزدوجین حاضر در جلسه و تشکر از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای برگزاری این همایش گفت: برگزاری این جلسات بسیار خوب و موثر است و انشا الله آغاز زندگی مشترک بر همه شما مبارک باشد.

خانواده محبوبترین بنا در اسلام

وی ابراز داشت: امام باقر(ع) به نقل از پیامبر(ص) فرمودند "در اسلام هیچ بنایی محبوب‌تر از تشکیل خانواده نیست."

آیت الله مقتدایی بیان کرد: شما با ازدواج اقدام به عملی کرده‌اید که محبوب‌ترین عمل در اسلام است.

وی مطرح کرد: در روایتی دیگری امام صادق(ع) از جدشان پیامبر(ص) نقل می‌کنند که تشکیل زندگی دهید که هیچ خانه‌ای مثل خانه‌ای که با ازدواج آباد شود نیست.

به ازدیاد امتم افتخار می کنم

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند " بروید ازدواج کنید که ازدواج سنت رسول خدا است" گفت: پیامبر(ص) فرمودند ،دنبال این باشید که بچه‌دار شوید که فردای قیامت من به کثرت امتم در بین امت‌های دیگر افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در تشکیل خانواده رعایت اموری لازم است بیان کرد: در اسلام توصیه می‌شود که نسبت به خانواده‌ها ابراز محبت کنید و دوستی خود را ابراز کنند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه امام صادق(ع) می‌فرمایند "دوستی خانواده از اخلاق انبیا(ع) است" گفت: پیامبر(ص) فرمود اینکه مرد به همسرش ابراز علاقه کند این ابراز علاقه تا آخر عمر در قلب همسرش می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) به نقل از پیامبر(ص) فرمودند که خداوند به شخصی اراده کند خیر دنیا و آخرت را به او می‌دهد اظهار کرد: خداوند می‌فرماید قلب خاشعی برای او قرار می دهیم، زبانی به او می‌دهیم که ذکر خدا بگوید، بدنی به او می‌دهیم که تحمل و صبر بلاها را داشته باشد و زوج مومنه ای نصیبش می‌کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه هم مرد باید نسبت به همسرش با علاقه رفتار کند و خانم‌ها نیز نسبت به شوهر این رفتار را داشته باشند گفت: در روایت داریم که اگر زن با شوهرش با خوبی رفتار کند نامش را جهاد گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه خانواده روحانیونی که در قم زندگی می‌کنند دارای ویژگی‌هایی هستند عنوان کرد: این خانواده‌ها باید برای سایر خانواده‌های جامعه الگو باشند.

بانوان حجاب خود را حفظ کنند

آیت‌الله مقتدایی افزود: رفتارها باید با محبت، دوستی و احترام متقابل و رعایت شئون اسلامی همراه باشد و خواهرها باید از نظر حجاب الگو باشند.

وی با بیان اینکه که طلبه‌ای روی منبر می رود باید خانم او هم الگو باشد گفت: خانم‌های دیگر باید ببینند کسی که بر روی منبر موعظه می‌کند رفتارش با همسر خود چگونه است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: همسر روحانی بودن یک معنویتی است و این معنویت را حفظ کنید و به آن افتخار کنید.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین چیزی که می‌تواند دوستی را استمرار دهد گذشت است عنوان کرد: اگر ناراحتی جزئی ادامه پیدا کند به کدورت و گاهی به طلاق منجر می‌شود ولی با گذشت می‌توانید تمام مشکلات را حل کنید.

آیت‌الله مقتدایی گفت: هر کس زودتر گذشت کند ثواب برای او است و سعی کنید که شما زودتر ثواب را ببرید.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha