جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علوی گرگانی

حوزه/معظم له گفتند: اسلام دین محبت، رافت و مهربانی است و در این عرصه برای هیچ موجودی حتی حیوانات هم فرق نگذاشته وبر رعایت حقوق آنها نیز تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی،پیش از ظهر امروز، در دیدار اعضای حامیان محیط زیست و دیدبان حقوق حیوانات کشور، که در دفتر معظم له برگزارشدگفتند: اسلام برای حیوانات نیز ارزش و جایگاهی قائل شده است و اساسا اسلام برای همه انسان ها و حتی حیوانات هم برنامه دارد و اذیت و آزار حیوانات را نفی کرده است.

معظم له افزودند: اسلام دین محبت، رافت و مهربانی است و در این عرصه برای هیچ موجودی حتی حیوانات هم فرقی نگذاشته است و حتی  سیره معصومین (علیه السلام) نیز مخالف اذیت و آزار حیوانات است.

ایشان اظهار داشتند: موجودات و حیوانات بی هدف آفریده نشده اند زیرا عالم ، عالم ارتباطات است، ولی انسان به فرموده قرآن کریم از درک همه حقایق عالم  عاجز است،به همین دلیل بعضی از انسان ها بدون هیچ دلیلی به آزار و اذیت حیوانات اقدام می کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: انسانی که برای حیوانات ارزشی قائل نیست و حقوق آنها را نادیده می گیرد و به آزار و اذیت آنها می پردازد باید در فردای قیامت پاسخگوی اعمال خود باشد، لذا بنابراین باید رعایت حقوق حیوانات نیز در جامعه فرهنگ سازی شود.

معظم له افزوند: بی تفاوتی در زمینه محیط زیست وحقوق حیوانات مشکلاتی را برای جامعه به وجود آورده است و متاسفانه بعضی ها چون ارزشی برای حیوانات قائل نیستند و از جهت اعتقادی نیز سست می باشند هر برخورد نامناسبی را با حیوانات انجام می دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha