پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سرهنگ زاهدیان

حوزه/ پلیس امنیت اخلاقی ناجا به عنوان آخرین خط برخورد با حجاب و عفاف نیازمند همکار و مشارکت حوزه های علمیه هستیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سرهنگ محمد مسعود زاهدیان شنبه شب در آئین افتتاحیه چهارمین دوره سیرمطالعاتی حجاب و عفاف در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه اظهارداشت: اهمیت حجاب و عفاف در حوزه فرهنگی دینی کشور به عنوان پرچم فرهنگی اسلام بر کسی پوشیده نیست، بطوری که طی این سالها از سوی دشمنان هدف قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه بحث حجاب و عفاف از ابتدای انقلاب مبحث مهمی بوده و حتی به عنوان یک مساله برای امنیت ملی مطرح است، بطوری که دشمن با تمام توان خود در راستای استحاله حکومت به دنبال ازبین بردن ارزشها و تهی ساختن جامعه از عفت و عفاف بوده است.

مدیرکل سابق مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری تصریح کرد: آنچه امروز در پرونده های موجود به آن رسیده ایم، متاسفانه بخش عظیمی از افرادی که در عرصه بدحجابی و بد پوششی برخورد می کنیم همگی بعضاَ متولدین دهه 60 می باشند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با طرح سوالی گفت: چه شده است که مدارس ما با آموزش هایی که می دهند و برنامه های ویژه ای که دارند نمی توانند بر روی دانش آموزان تاثیر بگذارند؟ و یا چرا باید دختر روستایی ما با چادر وارد محیط دانشگاه شود، اما بعد از مدتی با پوششی بسیار نامناسب و بد از آن خارج شود؟ کجای کار را اشتباه و یا کم کاری کردیم؟

سرهنگ زاهدیان تصریح کرد: در مساله پوشش های بد حجابی موجود در جامعه آیا صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد و یا حوزه های علمیه به عنوان مرزبانان اعتقادی مردم به وظایف خود به خوبی عمل نکرده اند؟

وی با بیان اینکه امروز در جامعه نوعی دل زدگی ایجاد شده است، اظهارداشت: متاسفانه فاصله ای بین ما به عنوان عوامل اجرایی و حوزه‌های علمیه به وجود آمده است که نتوانسته ایم این فرایند را به خوبی سامان دهی کنیم.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: این فاصله باعث شده است که نسل جوان ما در برابر عرفان های نوظهور و نوپدید نفوذ پذیر باشند و برخی از جوانان به جای اینکه در ایام محرم در مجلس امام حسین(ع) حضور داشته باشد در این محافل شیطانی شرکت کنند.

*ماهواره‌ها قداست خانواده را نشانه گرفته

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در بخش دیگری از سخنانش به وجود ماهواره ها اشاره کرد و گفت: هجمه بی شمار شبکه های ماهواره ای به ویژه شبکه های فارسی زبان غیرت جوانان و جامعه را هدف گرفته ، مشروب خواری، رابطه با محارم و دیگران را به صورت کاملا عادی در بین نسل جوان جلوه می دهد.

سرهنگ زاهدیان افزود:  دشمن اصول جامعه اسلامی را که به صورت سنتّی بوده است را نشانه رفته و به تبع آن قداست بنیان خانواده را هدف گرفته است.

وی، تداخل در محیط های کار، تغییر جامعه سنتی به جامعه مدرن و پست مدرن، ورود بانوان به محیط های کار که بعضا در شأن آنان نبوده است، زمینه ساز بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: نقش و رسالت حوزه های علمیه در این عرصه بسیار پررنگ و پر اهمیت است و می بایست با انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی رسالت پیامبر گونه خود را عملیاتی سازند.

این فرمانده ناجا با بیان اینکه امروز سنگرهای معنوی هدف قرار گرفته اند،گفت: با تحقیقات انجام شده 6 محور، محورهای اصلی تهدیدات موجود در جامعه را تشکیل می دهند که عبارتنداز؛ "ورود مشروبات الکی"، " ورود و بار انداز تجهیزات ماهواره"، " فضای مجازی"، "فعالیت فرقه های نوظهور"، " ابتذال فرهنگی"و "ورود اقلام ضد فرهنگی" بیشترین حجم حضور را در ایران دارند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا ادامه داد: این نیرو در سال جاری اقدام به کشف و انهدام 20 میلیون حلقه سی دی مستهجن را با هدف تغییر رفتار در جامعه نمود و در دو سال گذشته 30 مورد شوی زیرزمینی مد و لباس که از شبکه دویچوله آلمان پخش شده بود را شناسایی و دستگیر کردیم.

سرهنگ زاهدیانی در پایان خطاب به طلاب و فضلای حوزه گفت: پلیس امنیت اخلاقی ناجا به عنوان آخرین خط برخورد با حجاب و عفاف نیازمند همکار و مشارکت حوزه های علمیه هستیم تا از جایگاه رفیعی که دارید به عنوان سربازان امام زمان(عج) مددکار و در مبارزه با آسیب های اجتماعی و خطرات مقابل نسل جوان همراه و دوشادوش ما باشید.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha