پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار فعالان حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ، حمل و نقل را مهمترین رکن اقتصاد کشور دانست و گفت : صنعت، کشاورزی ، اقتصاد و حتی ارتباط مردم با یکدیگر با حمل و نقل مرتبط است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان  با بیان اینکه رانندگان چه در بخش حمل بار و چه در بخش حمل مسافر در جاده ها  ، وظیفه سنگینی بر عهده دارند اظهار داشت : همه ما قبول داریم که رانندگی یکی از سخت ترین مشاغل می باشد و اگر سالانه بیش از 18 هزار نفر کشته در جاده ها داشته ایم رانندگان در راس این هرم قرار دارند و بیشترین آسیب را از این تصادفات می بینند.

 وی با اشاره به 200 هزار شهید زمان هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد : متاسفانه این مقدار کشته را امروزه در رفت و آمد های مسافری داریم و اگر رانندگان اشتباهی مرتکب شوند و تصادفی رخ دهد علاوه بر نابودی زندگی دیگران ، در صورتی که راننده زنده بماند زندگی خود را نیز نابود کرده است و این نشان می دهد که رانندگی شغلی خطرناک و پرمشقت است .

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد : متاسفانه در سالهای گذشته به رانندگان و وضعیت زندگی آنان توجه نمی شد اما در سالهای اخیر اقداماتی انجام شده است ولی رفاه بیشتر این عزیزان نیاز به رسیدگی و توجه بیشتری دارد .

وی  با اشاره به نقش سرمایه گذاران بخش خصوصی در افزایش تولید کشور اذعان داشت : اگر بخواهیم تولید کشور افزایش یابد ، باید تولید کنندگان داخلی تحت حمایت قرار گیرند .

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با دریافت مالیات کمتر ، عدم سخت گیری در دادن مجوز و دادن وام های کم بهره می توانیم تولید کنندگان داخلی  را به سرمایه گذاری و تولید ترغیب نموده و اقتصاد کشور را رونق بخشیم.

وی  به مسئولان حمل و نقل استان توصیه کرد برای ارتقا سطح خدمات در مجتمع های بین راهی و رفاه بیشتر مردم در سفر ها از حضور بازرسان در این مکان ها استفاده نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت : ما در کشور با جمعیت 5 میلیونی معلول روبرو هستیم و متاسفانه در تعداد محدودی از این مجتمع ها تدابیری برای رفاه آنان در نظر گرفته شده و این یکی از مهمترین مسائلی است که نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.

وی همچنین توصیه کرد : در این مجتمع های بین راهی مکانی برای استراحت رانندگان کامیون در نظر بگیرید تا بتوانند با خیال آسوده استراحت نمایند تا از بروز تصادفات به علت خواب آلودگی این رانندگان جلوگیری شود.

در ابتدای این دیدار مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان نیز اصفهان را پایتخت حمل و نقل کشور دانست و افزود : با توجه به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرار گرفته و محور های استان توزیع کننده ناوگان بار و مسافر کشور می باشد و از این لحاظ پرتردد ترین محورهای کشور در بخش ناوگان عمومی متعلق به این استان است باید به مشکلات آن  بیشتر رسیدگی شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha