شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
11

حوزه/ استاندار قم گفت: باید برای نهضت صرفه جویی، تبلیغات صحیح و کارشناسانه با پشتوانه فکری و علمی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش پیش از ظهر امروز در همایش فتح خاکریز اسراف که با حضور طلاب مبلغ در مدرسه فیضیه قم  برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم، روایات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) از مباحث سبک زندگی الهی بسیار یاد شده است که می توان از آن بهره برد.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری کرده اند که باید سرلوحه تمام مسائل قرار گرفته و به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

استاندار قم تأکید کرد: اگر صرف شعار اقتصاد مقاومتی مطرح شود؛ ولی صرفه جویی در آن نباشد، به جایی نخواهیم رسید.

این مسئول دولتی یادآور شد: باید برای نهضت صرفه جویی تبلیغات صحیح و کارشناسی با پشتوانه فکری و علمی ارائه کرد تا بتوان در آن موفق بود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به خطبه همام مولا علی(ع) در نهج البلاغه، خاطرنشان ساخت: حضرت در این خطبه می فرمایند که تقوا بدون رعایت مشی صحیح اقتصادی معنایی ندارد؛ پس باید به آن توجه داشت.

وی تصریح کرد: امروز باید سبک زندگی اسلامی را برای مردم پیاده سازی کرد و الگو و نمونه به آنان ارائه نمود.

استاندار قم با اشاره به سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در موضوع اسراف و تبذیر، اظهار داشت: امام راحل(ره) اگر مقداری از آب را مصرف کرده و مابقی آن اضافه می آمد، کاغذی بر روی لیوان قرار می داند تا در فرصتی دیگر از آن آب استفاده نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در پایان افزود: امام خمینی(ره) تأکید داشتند که وسائلی که قابل تعمیر و اصلاح است را نباید تعویض کرد و بسیار در این امور دقت داشتند.

انتهای پیام   35/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha