جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 343354
۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
آیت الله ایمانی

حوزه/ نشریه هتاک فرانسوی در یک اقدام سخیف با انتشار کاریکاتوری، به ساحت رسول اعظم(ص) اهانت کرد و پیداست که یک جنگ فرهنگی براساس نگاه‌های صلیبی توسط دشمن آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، آیت الله ایمانی، شنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در دفتر امام جمعه شیراز، با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: دهه فجر یادآور فداکاری‌ها و خلق حماسه از سوی  ملت و رهبری امام راحل است که امیدواریم بتوانیم دستاوردهای کلان انقلاب را در این ایام به اطلاع مردم و جوانان خودمان و ملت‌های جهان برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به هجمه فرهنگی غرب علیه اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: نشریه هتاک فرانسوی، در یک اقدام سخیف با انتشار کاریکاتوری، به ساحت رسول اعظم(ص) اهانت کرد و پیداست که جنگ فرهنگی براساس نگاه‌های صلیبی توسط دشمن آغاز شده و این امر هوشیاری تمام مسلمانان را می طلبد.

وی در ادامه با اشار به ضرورت توجه به فعالیت های فرهنگی اثرگذار، افزود: با توجه به حضور گستره مردم در شهر شیراز در ایام نوروز، برنامه ریزی مناسب فرهنگی برای این ایام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه شیراز با اشاره به این که در کنار ستاد سفرهای نوروزی، مجموعه ای راه‌اندازی شده که کارهای فرهنگی و دینی را مدیریت کند، ادامه داد: امسال تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز مسئله بسیار مهمی است و باید تجربه بسیار ارزشمند و موفق سال‌های گذشته در تخت جمشید تکرار شود، چرا که در غیر این صورت در پاسارگاد و تخت جمشید مشکل پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: سال گذشته که تخت جمشید به مرکز نشر عقاید و ارزش‌های انقلاب بدل شد، اغلب بازدیدکنندگان راضی بودند و برنامه‌هایی مانند اقامه نماز و مشاوره توسط روحانیون بسیار مورد توجه قرار گرفت.

آیت الله ایمانی با اشاره به این که سال گذشته در ایام نوروز، برای بزرگداشت فاطمیه، برنامه‌های کمی در تدارک دیده شده بود، ابراز داشت: البته در ایام دیگر نیز فضاسازی مناسبی انجام نمی شود چنان که در 28 صفر، شهادت فاطمه زهرا(س) و موارد متعدد دیگر برخی کم‌کاری‌ها مشهود است و این ایراد به شهر شیراز وارد است که باید تمام دستگاه‌ها در این زمینه پاسخگو باشند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: باید از هم اکنون برنامه‌ریزی صورت گیرد و استانداری متکفل کار شود تا مجموعه‌ای در کنارستاد تسهیلات نوروزی امور فرهنگی را هدایت کند، چرا که رسیدگی به نیازهای معنوی و اعتقادی بازدیدکنندگان شیراز در قامت سومین حرم اهل بیت(ع) باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

*تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور

آیت الله ایمانی در پایان اجرای طرح‌های قرآنی را در ترویج فرهنگ اسلامی مفید دانست و گفت: در مورد طرح‌های قرآنی که سالهاست مورد بحث می‌باشد هنوز هم جای کار وجود دارد و طرح "اطلس" قرآنی و طرح قرآن و عترت و سایر طرح‌ها باید به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسد که با قدرت و قاطعیت دنبال شود و نظرات اصلاحی آن را تکمیل کند تا در راستای تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور گام‌های بلندی برداشته شود؛ زیرا فارس در این زمینه استعداد های فراوانی دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha