شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام حسینخانی

حوزه/ در جلسه ای باحضور معاون تهذیب حوزه های علمیه و مدیران حوزه علمیه آذربایجان غربی ، مسائل تهذیبی این حوزه بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی، امروز در نشستی  با مدیر و معاونان حوزه علمیه آذربایجان غربی،  که در معاونت تهذیب حوزه های علمیه در قم برگزارشد، طی سخنانی با اشاره به ضرورت و اهمیت تهذیب در حوزه های علمیه، برگسترش و توسعه برنامه های اخلاقی تاکید کرد.

وی افزود: امروز اخلاق و تهذیب از برنامه های ضروری در حوزه های علمیه بوده و در این راستا برنامه های متعددی برای طلاب در نظر گرفته شده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: از طرفی برای این که بتوان برنامه های تهذیبی را به صورت منظم  در حوزه ها اجرا کرد، برنامه مدون و جامع تربیتی در حال تدوین است تا نقشه راه تربیتی  طلاب در مقاطع مختلف مشخص گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تکثر نسل ابرازداشت: در همین راستا برای اینکه بتوان راه و مسیر زندگی درست را  به طلاب آموزش داد، کارگروهی متشکل از چند نهاد حوزوی همچون معاونت تهذیب حوزه های علمیه، جامعة المصطفی العالمیه، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و جامعة الزهرا، برای سیاستگذاری امر مهم ازدواج برای طلاب تشکیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی، با تاکید بر برنامه ریزی مدون برای تقویت بنیان خانواده، ادامه داد: این کارگروه، فعالیت های خود را در سه مقطع پیش از ازدواج، دوران نامزدی و مقطع زندگی مشترک، متمرکز کرده  و هم اکنون در حال  تدوین سیاست‌گذاری های این عرصه می باشند.

به گفته وی این کارگروه تلاش می کند تا با برنامه ریزی صحیح و سیاستگذاری های مناسب، آموزش هایی را به طلاب در سه مقطع فوق جهت انتخاب درست و تقویت بنیان های خانواده  ارائه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی خاطرنشان ساخت: از طرفی با توجه به اهمیت مسئله ازدواج، گروهی از مشاوران به صورت تخصصی در حال فراگیری مشاوره های پیش از ازدواج هستند تا  پس از این دوره بتوانند به طلاب مشاوره های لازم در این بخش، جهت انتخاب آگاهانه و درست ارائه نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، هم در ادامه این  نشست با اشاره به  برخی از فعالیت های حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 10 مدرسه علمیه در استان فعال بوده و بیش از هزار طلبه در این مدارس مشغول تحصل هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت استانهای مرزی بر توجه ویژه مسئولین حوزوی بر  تقویت حوزه های این استانها تاکید کرد.

گفتنی است: در بخش پایانی این جلسه مسایل تهذیبی حوزه علمیه این استان آذربایجان غربی بررسی شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha