جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرکز نور

حوزه/ جمعی از اساتید، مدیران و طلاب ممتاز حوزه‌ها و مدارس علمیه خراسان جنوبی با حضور در مرکز نور از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور در این دیدار با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های مرکز نور به معرفی نرم افزار ارزشمند " حوزه و روحانیت " پرداخت.

غلامرضا رحمانی افزود: نرم افزار "حوزه و روحانیت" با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و موسسه پژوهشی – فرهنگی انقلاب اسلامی به منظور عرضه تسهیل در امر پژوهش محققان تولید شده است.

وی اظهارداشت: این لوح گرانسنگ شامل متن کامل بیش از 120 عنوان از مجموعه بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب از سال 68تا 1390، مشتمل بر مباحثی در پیرامون حوزه، روحانیت، تبلیغ، نظام اسلامی، معارف دینی، طلبگی و نهادهای مرتبط با حوزه و روحانیت همچون جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه، دفتر تبلیغات حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه امام خمینی(ره) و... می‌باشد.

رحمانی در ادامه با اشاره به قابلیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی این لوح بیان داشت: قابلیت دسترسی به متن از دو طریق فهرست تفصیلی و موضوعی، جستجوي موضوعي در بيش از 1700 عنوان باب و سرفصل از طريق فهرست گزينشي، جستجوي ساده و پيشرفته در متن و فهرست از طريق کلمه و عبارت، متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی به همراه قابلیت جستجو در آیات از جمله این قابلیت‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: 10 دوره لغت‌نامه در 62 جلد به زبان عربي و فارسي، با قابليت جستجو، یادداشت‌برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن از جمله دیگر قابلیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی لوح فشرده حوزه و روحانیت می‌باشد.

وی در پایان گفت: علاقه مندان می‌توانند برای تهیه این نرم افزار گرانسنگ به فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی www.noorsoft.org مراجعه کنند.

انتهای پیام 313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha