چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسین نجابت

حوزه/حسین نجابت گفت: مدیریت جهادی به معنی کوتاه کردن راهها با حفظ اصول است و این امر با نوآوری، تلاش مضاعف، به کارگیری نیروهای جوان و خلاق در کنار ایده های نو محقق می گردد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر اینکه شاخصه مهم کار جهادی، ایثارگری است اظهار داشت: افراد در بحث کارجهادی نباید تنها خود و منافع شخصی شان را ببینند، بلکه باید مصالح دینی و منافع ملی کشور را نیز در نظر بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از اجرای تعداد معدودی از شاخصه های مدیریت جهادی خبر داد و گفت: جمع شدن تمامی این شاخصه ها در یک جا، در هیچکدام از بخشهای مدیریتی کشور نمی بینیم.

*دچار روزمره‌گی شده‌ایم

نجابت با پذیرفتن اینکه کارهای روزمره در دولت، مجلس و قوه قضاییه انجام می پذیرد بیان داشت: هنوز با رفتار جهادی فاصله معناداری وجود دارد و کارهایمان زیاد برجسته نیست.

وی در مورد شاخصه های مدیریت جهادی گفت: مقام معظم رهبری در عین نامگذاری سال 93 به نام مدیریت جهادی، شاخصه های آنرا نیز به صورت اجمالی اعلام کردند. اما این موارد را در هیچ بخشی نمی بینییم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شعارگرایی در کشور اظهار داشت: هرگاه صحبت از کار انقلابی و مدیریت جهادی می شود آقایان کار خود را جهادی می دانند و این در صورتی است که اتفاق خاصی نیفتاده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه اکنون دشمن با ارزان کردن قیمت نفت به مقابله با ایران اسلامی آمده است گفت: از نظر سیاسی و اقتصادی مورد هجوم غرب قرار گرفته ایم و عربستان نیز با تولید نفت ارزان، به مدیریت کشور هجوم آورده است. آنها خواهان زمین گیر شدن ما هستند ولی ما باید به جایی برسیم که به نفت و درآمدهای نفتی در بودجه جاری کشور بی نیاز شویم.

وی اظهار داشت: جلوگیری از خام فروشی و رفتن به سوی قطع کامل وابستگی از فروش نفت خام هرچند امری زمان بر است ولی بسیار مهم و اساسی است و هرچقدر هم که سخت باشید باید روزی از یک جایی این کار را شروع کنیم.

*دفاع مقدس الگوی مدیریت جهادی

عضو کمیسیون انرژی مجلس بهترین نمونه مدیریت جهادی را در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اگر تمامی اتفاقات دوران جنگ را بررسی کنیم، متوجه می شویم که چه کارهای خوبی در تنگناها انجام شده است.

حسین نجابت در پایان با ابراز تاسف از اینکه هر مدیری که برسر کار می آید، بودجه کلان و اجازه استخدام نیروی کار می خواهد گفت: مدیریت به این نحو کار آسانی است زیرا اگر پول زیاد و نیروی انسانی ماهر در اختیار هر کس بگذارید، می تواند کشور یا مجموعه را مدیریت کند ولی مدیریت جهادی یعنی اینکه امکانات موجود را با بهترین نحو به کار بگیریم که در این مرحله است که می توان مدیر واقعی را محک زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha