پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نادیده گرفتن پیوست فرهنگی و مذهبی برای طرح مسکن مهر پیامدهای منفی زیادی برای ساکنان به بار آورده است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با انتقاد از نادیده گرفتن پیوست فرهنگی در مناطقی که مسکن مهر ایجاد شده، اظهار کرد: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و دینی قبل از ایجاد شهرک‌ها یا محله‌های جدید مسکونی باید در اولویت دستگاه‌های مسئول باشد ولی متاسفانه ابتدا مناطق مسکونی ساخته و شهروندان اسکان داده شدند، سپس ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در دستور کار قرار گرفت.

وی معتقد است که نادیده گرفتن پیوست فرهنگی و مذهبی برای طرح مسکن مهر پیامدهای منفی زیادی برای ساکنان به بار آورده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی پردیسان با وجود اسکان چندین ساله شهروندان هنوز کافی نیست، از ایجاد کانون فرهنگی و تبلیغی در این شهرک توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری اضافه کرد: با ایجاد این کانون، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در مناطق مسکن مهر گسترش می‌یابد و امیدواریم بخشی از خلاء‌های ایجاد شده در این منطقه برطرف شود.

وی به بخشی از فعالیت‌های انجام شده در شهرک پردیسان قم اشاره کرد و گفت: تاکنون تعامل خوبی با امام جمعه پردیسان، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و معتمدان پردیسان در راستای اهداف فرهنگی وتبلیغی انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری گفتمان‌های دینی و انقلابی در ایام الله دهه فجر، تعامل با موسسه ریحانه النبی(ص) برای برگزاری کلاس‌های حجاب و عفاف در مدارس ابتدایی، برگزاری کلاس‌های آموزش نماز در مدارس ابتدایی پسران و دختران، تعامل با هیئت مدیره‌های 10 مجتمع بزرگ مسکونی برای برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده و جلسات هیئات مذهبی و... را از جمله فعالیت‌های این اداره کل در پردیسان ذکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری با اشاره به گستردگی محله‌های پردیسان و سکونت بیش از 200 هزار شهروند در این شهرک، خواستار حمایت مسئولان استان از اداره کل تبلیغات اسلامی برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های دینی این اداره کل در پردیسان شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha