سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اسلام برخلاف­ غرب نگاه ارزشی به زن دارد و برای زن جایگاه بالایی قائل است، زیرا زن با عفت و کمال می تواند موجب سعادت یک خانواده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار­ با دانش آموختگان پلیس زن کشور، با بیان این که انقلاب هدیۀ الهی است، اظهارداشتند: برای این­که بدانیم این انقلاب چه نعمت عظیمی بوده است، باید این انقلاب را در­ ابعاد مختلف مانند ارکان، آثار و آسیب های آن بررسی کنیم.

معظم له با اشاره به این که خدا در قرآن می فرمایند«اگر شکر­گزار نعمت باشید، نعمت های زیادی به شما داده خواهد شد»، افزودند: ولایت اهل بیت (ع) بزرگترین نعمت الهی در جامعه اسلامی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: ولایت وعده الهی، از ارکان مهم اسلام،  پشتیبان دین و ادامه دهنده رسالت انبیاء به شمار می رود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ولایت جنبۀ الهی دارد، یعنی خدا باید امامان(ع) را برگزیند اظهار داشتند: در­اسلام، ولایت با حکومت توأم شده است و اندیشه سکولاری در اسلام و دین راه ندارد. زیرا اسلام می گوید، بعد از انبیاء، امامان معصوم (ع)عهده دار حکومت می باشند و بعد از ائمه طاهرین (ع) هدایت جامعه به دست ولی فقیه جامع الشرایط، شجاع، مدیر و مدبر است، بنابراین در اسلام بین ولایت و حکومت جدایی وجود ندارد.

 این مرجع تقلید افزودند: زمانی دشمنان با نفوذ در ارکان اسلام، ولایت را از حکومت جدا کردند و نگذاشتند این مسیر ادامه پیدا کند و با فکر و اندیشۀ سکولاری خود، در جامعه اسلامی انحراف ایجاد کردند و مردم را از حق ذاتی خود محروم ساختند.

 ایشان گفتند: انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) موجب شد حکومت با ولایت آمیخته شود و ارزش های اسلامی و دینی که مدتها ازسوی مخالفین اسلام به حاشیه رانده شده بود، دوباره زنده شود و به عرصه زندگی مردم برگردد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتند: اسلام، برخلاف­ غربی ها نگاه ارزشی به زن دارد و برای این زن جایگاه بالایی قائل است، زیرا زن با عفت و کمال می تواند موجب سعادت یک خانوده شود.

 معظم له ادامه دادند: غربی ها برخلاف اسلام نگاه کالایی به زن دارند و ارزشی برای زن قایل نیستند و این همان فرق عمده اسلام با  غربیها و سکولارها است.

 ایشان در پایان اظهار داشتند: مردم مصر قیام کردند برای این که فرعون را کنار بزنند و حکومت اسلامی در­کشور خود برقرار کنند؛ ­ولی غربیها با توجه به تجربۀ تلخی که از انقلاب ایران داشتند، اجازه نقش آفرینی به انقلابیون مصر را ندادند. و این همان جلوگیری از نفوذ انقلاب و اسلام است.

انتهای پیام:  40/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha