جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: این نامه نشان داد که مقام معظم رهبری جامعه‌ای بزرگ را که همه امکانات رزمی و غیره را در اختیار دارد، اداره می‌کند و شعار این جامعه نیز اعتدال است.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامه‌ای که مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی نوشته اظهار کرد: نگارش این نامه در شرایط امروز جهان که حساس و مناسبت هست بسیار به جا بود به طوری که توانست بسیاری از علمای غرب را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در این نامه به درستی به نقش جوانان در اداره آینده کشورها اشاره می‌کنند عنوان کرد: این نامه نشان داد که رهبری جامعه‌ای بزرگ را که همه امکانات رزمی و غیره را در اختیار دارد، اداره می‌کند و شعار این جامعه نیز، اعتدال است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که انشاء‌الله جوانان اروپایی توجه کنند و اسلام ناب را از اسلام ساخته داعش تفکیک کنند، گفت: همان طور که رهبری در این نامه تاکید می‌کنند، اسلام را نباید از زبان تروریست‌ها یاد گرفت بلکه باید  آن را از منابع اصلی آن یعنی قرآن و سنت  آموخت.

وی بیان کرد: در سیره پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ، هیچ کس اهل خشونت و افراط گرایی نبوده، لذا هر کس دنبال آن باشد مردود است.

آیت الله بهشتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با صدور این نامه روش صحیح مقابله با غربی‌ها را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: حوزویان باید همین روش را دنبال کنند و هر کس به نحوی با جامعه سر و کار دارد به وسیله قلم، رسانه و زبان خود این پیام را به مردم برساند.

وی افزود: مسئولین کشور نیز باید وظیفه خود را در معرفی اسلام ناب به جهانیان انجام داده و به این خوارج اجازه ندهند که اسلام را به این شکل غیرواقعی به جهان معرفی نمایند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha