پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شوذب شیری

حوزه/ مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در طول تاریخ، فقها و علما بر مدیریت موقوفات نظارت داشته‌اند و امروز نیز در عصر جمهوری اسلامی، سازمان اوقاف تحت اشراف آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، دوران اوج خود را می‌گذارند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام شیری، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران اوقاف استان قم که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع)قم  برگزار شد، گفت: از سال 90که در این پست مامور به خدمت شدم سعی گردید که فعالیت های گسترده ای در حوزه طرح جامع وقف انجام شود.

وی افزود: از جمله برنامه های این اداره کل می توان به برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در قم و همچنین رفع اختلافات سازمان اوقاف با منابع طبیعی اشاره کرد.

مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه قم یادآورشد: در سال 90، مسابقات قرآن در استان قم با حضور دو هزار نفر برگزار شد، که امسال این تعداد به 50 هزار نفر رسید.

وی گفت: تربیت حدود 17 هزار نفر حافظ قرآن طی سه سال اخیر، امضاء تفاهم‌نامه با حوزه علمیه و راه‌اندازی طرح سخنرانی‌های چند رسانه‌ای و تبلیغ وقف، انتخاب هیئت امنا بقاء متبرکه و کسب رتبه اول کشوری در زمینه فعالیت های اوقافی در کشور از جمله فعالیت های این سه سال اخیر بوده است.

حجت الاسلام شیری خاطرنشان کرد: یکی از کارهای زمین مانده حدود 700 موقوفه‌ای بود که سال‌ها بدون سند بودند، که با تلاش همکاران اداره کل دارای سند شدند؛ همچنین 1600 سند وقفی قم در سامانه جامع سازمان اوقاف جانمایی شد.

وی از کاهش دعاوی حقوقی مربوط به موقوفات در استان قم خبرداد و گفت: در 65 بقعه متبرکه قم طرح جامع عمران و بازسازی اجرا شده است؛ همچنین 757 مسجد هم در قم از کمک‌های نقدی اوقاف بهره‌مند شده‌اند که این امر در طول تاریخ قم بی‌سابقه بوده است.

حجت الاسلام شیری با اشاره به میراث داری اوقاف در حوزه معارف اهل بیت و نظام اسلامی، تصریح کرد: امامزاده موسی مبرقع(ع) از سوی اهل بیت(ع) مسئولیت اوقاف قم را بر عهده داشته است و دیگر بزرگان هم چنین مسئولیت‌هایی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ، فقها و علما بر مدیریت موقوفات نظارت داشته‌اند و در حقیقت معاش دنیوی مردم هم مد نظر آنها بوده است و امروز در عصر جمهوری اسلامی، دوران شکوفایی حکومت حقه ولایت فقیه، سازمان اوقاف و امور خیریه با اشراف آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، دوران اوج خود را می‌گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha