سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عشایر خوزستان

حوزه/ نشست کارگروه های کنگره بین المللی جهاد عشایر در راستای برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات لازم برای اجرای هرچه بهتر این کنگره، در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در این نشست آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سردار شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، علی عماد، معاون استاندار خوزستان، مسلم رحیمی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان و دیگر مسؤولان و مدیران استانی حضور داشتند.

سردار حسن شاهوارپور، در ابتدای این جلسه با بیان این که ۵ کمیته علمی، هنری، فرهنگی و ارتباطات، پشتیبانی و امنیت برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره راه اندازی شده است، گفت: این کنگره ۱۱ و ۱۲ اسفندماه سال جاری با حضور شخصیت های مطرح کشوری و بین المللی در اهواز برگزار می شود.

وی از برگزاری همایش های عشایری درون شهری ویژه برخی از شهرستان های خوزستان خبرداد و افزود: این همایش ها با هدف ایجاد موج درون استانی برای اعلام عمومی و مشارکت هرچه بیشتر مردم در این کنگره برگزار خواهند شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با اشاره به برنامه های اصلی کنگره بین المللی جهاد عشایر، اظهار داشت: در یازدهم اسفند ماه آیین غبارروبی مزار شهدای جهاد عشایر و همچنین رزمایش مقاومت جهادگران عشایری برگزار می شود و فردای آن روز نیز کنگره در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با سخنرانی شخصیت های مطرح بین المللی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در دومین بخش از این نشست، به بیان فعالیت های کمیته علمی کنگره بین المللی جهاد عشایر پرداخت و گفت: چهار جلسه در دو هفته گذشته پیرامون مباحث علمی و ارائه مقالات و چاپ چندین کتاب و ویژه نامه برگزار شد که خوشبختانه نتایج خوبی تا کنون داشته است.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان با اشاره به تلخیص کتاب حماسه جاوید، بیان داشت: برای تسریع در روند مطالعه وقایع رخ داده در جهاد عشایر، تلخیصی از کتاب «حماسه جاوید» انجام شد و همینک به صورت یک کتابچه ۲۰ صفحه ای در آمده و ان شاءالله در این همایش توزیع خواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری نیز در پایان این نشست، بر تسریع هرچه بیشتر فعالیت های اجرایی کنگره بین المللی جهاد عشایر تأکید کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha