شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جزایری

حوزه/ در نشست شورای حوزه علمیه خوزستان بر اهتمام ویژه مدیر حوزه استان به رویکرد شتاب بخشی تحولی در عرصه های مختلف تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در این نشست که به ریاست آیت الله موسوی جزایری و با حضور نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه استان برگزار شد، بر لزوم تسریع در اخذ حکم استادی اساتید و اهتمام ویژه به رویکرد تحولی تأکید شد.

همچنین لزوم دانشتن نگاه کیفی در پذیرش طلاب به جای اهتمام در تکمیل ظرفیت کمی پذیرش، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که آیت الله موسوی جزایری در این خصوص گفت: اهتمام خود را برای جذب بهترین ها به کار گیری در این راستا می توانید به صورت جذب محور عمل کنید؛ به طوری که مدارس علمیه به صورت ویژه اقدام به جذب جوانان شایسته و کارآمد کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به سفر چند روزه خویش به استان خراسان رضوی گفت: در این سفر جمعی از علمای این استان از عملکرد و فعالیت های مدرسه مجازی فقه جعفری تقدیر، تشکر و اعلام رضایت کرده بودند.

بر اساس این گزارش، تشکیل دوره های تربیت استاد در حوزه علمیه خوزستان، یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود که بر مبنای آن می بایست حوزه علمیه خوزستان فعالیت های خود را به سوی تربیت استاد نیز سوق دهد.

اولویت استفاده از اساتید موجود در استان و ارتقاء سطح علمی آنها نیز از تأکیدات ویژه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بود.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در نشست شورای حوزه علمیه خوزستان اخذ طرح های مرکز مدیریت حوزه های علمیه و بومی سازی آنها در سطح استان بود که آیت الله شفیعی در پایان خواستار اهتمام ویژه مدیر حوزه علمیه خوزستان به رویکرد تحولی در حوزه خوزستان شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha