پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عزمیه

رهبران طریقت عزمیه مصر بر ضرورت تقویت سخنرانی های دینی در جهت مبارزه با افراطی گری و تروریسم تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» دومین جلسه بررسی راه های تقویت سخنرانی های دینی در مقر مشیخه این طریقت در مصر برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سيد علاء أبو العزائم شيخ طريقت عزميه و رئيس سابق اتحادیه جهانی طرق صوفيه، عبد الحليم العزمي دبیرکل این اتحادیه، دكتر رفعت صديق استاد الأزهر و تعدادی از صاحب نظران این عرصه برگزار شد، در خصوص جایگاه و نقش تصوف و عرفان در شرایط کنونی جهان تبادل نظر شد و حاضران عرفان را تنها راه مقابله با افراطی گری و تروریسم دانستند.

شرکت کنندگان همچنین اهتمام به زهد را راهکار حل بسیاری از مشکلات اقتصادی دانستند و بر لزوم توسعه مفهوم عمل صالح به گونه ای که امور دنیوی و اخروی را در بر بگیرد تاکید کردند.

ارائه سخنرانی های جذاب برای مسلمانان و غیر مسلمانان، تامین مالی سخنرانان دینی جهت داشتن فرصت بیشتر برای تبلیغ و آشنایی با طرح های دشمن و آمادگی برای مواجهه با آن از دیگر مسائل مورد تاکید حاضران بود.

از نکات جالب این جلسه پیشنهاد تهیه یک هواپیمای اختصاصی برای شیخ الازهر بود تا وی بتواند برای حل مشکلات جهان اسلام به طور مستقل عمل کند.

گفتنی است جلسه بعدی هفتم ماه آینده میلادی در مصر برگزار خواهد شد.

* آشنایی با طریقت عزمیه

این طریقت 150 سال قبل توسط سید محمد ماضی ابوالعزائم ثبت شد و الان فعال ترین طریقت متصوفه در مصر است.

سيد علاء أبو العزائم شيخ طريقت عزميه و رئيس سابق اتحادیه جهانی طرق صوفيه دو ماه قبل در سخنانی گفته بود: ما معتقدیم که محبت اهل بیت(ع)، بر همه مسلمین واجب است. سلفی ها محبت معاویة بن ابی سفیان برای شان مهم است و پیشوای آنها عمروعاص است و پیشوای ما هم اهل بیت(ع) هستند. ما برنامه ویژه ای در مخالفت با وهابیت داریم. زیرا یقین دارم وهابیت، عامل عقب ماندگی امت اسلامی است. ما کمیته پژوهشی در طریقت خود راه اندازی و یک مبارزه علمی را در این زمینه شروع کردیم و تا به حال 27 کتاب علیه وهابیت چاپ کرده ایم.

انتهای پیام 20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha