پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صالحی منش

حوزه/ استاندار قم در جلسه شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع عظام، دیدار دولتمردان با مراجع عظام را زمینه ساز اتحاد و انسجام ملی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در دومین جلسه شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع عظام تقلید و نمایندگان مراکز حوزوی که در تالار امام رضا (ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به رصد مسائل اجتماعی کشور از سوي دفاتر آیات عظام اظهار کرد: علما و مراجع معظم بر اساس رسالت ديني و روشنگري خود، همواره نسبت به مسائل مختلف فرهنگي و اجتماعي كشور دغدغه مند بوده اند.

استاندار قم با اشاره به اهتمام رسانه ملي به توليد و پخش آثار تلويزيوني در مورد زندگي روحانيون و علما، بر ضرورت توجه به دغدغه هاي مراجع عظام و حوزه هاي علميه در اين زمينه تاكيد كرد و افزود: با توجه به حساسيت هاي موجود در اين زمينه لازم است تا آیین نامه مناسبي جهت ساخت اين گونه آثار تدوين شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش فعالیت های فرهنگی در حال اجرا توسط مؤسسات و نهادهای مختلف حوزوي در قم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: امیدواریم با تلاش اين مراكز و حمایت حوزه های علمیه بتوانیم گام های موثری را در راستای اعتلای فرهنگی کشور برداریم.

وی پيوند با حوزه و مراجع و تلاش براي بهره مندي از ظرفيت هاي ارزشمند اين عرصه را از نقاط و ويژگي هاي مثبت دولت يازدهم برشمرد و افزود: حمایت آیات عظام از فعالیت های دولت تدبیر و امید موجب افزايش اعتماد مردم به خدمتگزاران خود شده است.

مقام عالي دولت در استان با بيان اين كه دیدار دولتمردان با مراجع عظام زمینه ساز اتحاد و انسجام ملی مي باشد، خواستار برنامه ريزي در جهت تقويت اين ارتباط و بهره مندي هر چه بيشتر اعضاي هيئت دولت و كارگزاران دولتي از رهنمودهاي علما و آيات عظام در كارها شد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به برنامه ريزي براي تهيه مقدمات سفر دولت به استان تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بر ويژه بودن اين سفر به دليل ظرفيت هاي فرهنگي قم و لزوم پيش بيني طرح های جدید با رويكرد استفاده حوزویان و عامه مردم شریف قم تاکید دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha