شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله محسن فقیهی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب قابل انکار نیست، گفت: ولایت فقیه یکی از بارزترین ارکان انقلاب بوده که، انقلاب اسلامی با آن بیمه شده و ادامه پیدا نموده است.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله محسن فقیهی امروز در درس خارج اصول که در مدرسه  آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار شد، رسالت روحانیت را در این عصر بسیار سنگین توصیف کرد و اظهارداشت: انقلاب اسلامی به وسیله یک روحانی فرهیخته، فقیه، آگاه به زمان و مدرس حوزه علمیه قم به وجود آمد و موجب تحیّر همه جهانیان شد.

وی افزود: امام خمینی(ره)، روحانی بود که سال های زیاد به عنوان یک مدرس و استاد در مسجد سلماسی قم  تدریس می کرد و شاگردان زیادی را در عرصه فقاهت تربیت کرد و مراجع فعلی از جمله شاگردان آن شخصیت فرهیخته می باشند.

آیت الله فقیهی اظهارداشت: درزمان مرجعیت مرحوم آیت الله  العظمی بروجردی، امام خمینی(ره) درس خارج را شروع کردند و بعد از فوت ایشان و دعوت بسیاری از علما برای پذیر مرجعیت توس امام (ره)، اما حضرت امام خمینی با وجود این انتخاب، حاضر نشدند رساله ­ای بدهند و این بیانگر تواضع و فروتنی ایشان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطر نشان ساخت: اولین جرقه های انقلاب در سال 1342 زده شد و آن زمانی بودکه شخصی به نام رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات مقاله­ای علیه امام(ره) چاپ و درآن مقاله، به امام(ره) توهین می­کند. همین بهانه ای می شود تا مراجع فعلی که در آن زمان شاگردان امام خمینی(ره) بودند، در کلاس های درس خود، سخنرانی ها تندی به حمایت از امام  و علیه رشیدی مطلق انجام دهند.

آیت الله فقیهی گفت: زمانی که امام خمینی(ره) انقلاب را آغاز کرد، به عنوان استاد حوزه علمیه قم مطرح بود و مردم او را به عنوان مرجع نمی شناختند، ولی تواضع و فروتنی که امام(ره) داشتند، موجب شد تا حامیان زیادی اطراف این فقیه بزرگ جمع شوند و به حمایت از تفکرات ضد استبدادی و استعماری او بپردازند.

وی افزود: انقلاب امام خمینی (ره) دارای سه رکن مهم اسلام، مردم و ولایت بود، این ویژگی‌ها برخلاف انقلاب های فعلی می‌باشد که در کشورهای مصر و عراق به وقوع پیوسته است.

 استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردمی بودن انقلاب رکن مهم هر انقلابی است. اگر مردم بزرگوار و بابصیرت ایران نبودند، چه بسا انقلابی به وقوع نمی پیوست و اسلامی بودن هم برای هر رخدادی در تاریخ مهم است.

آیت الله فقیهی افزود: ولایت فقیه یکی از  بارزترین ارکان یک انقلاب است. انقلاب با ولایت بیمه شد و ادامه پیداکرد. بنابراین هرکدام از این ارکان در جای خود بسیار مهم، لازم و ضروری است.  

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که وحدت و اتحاد همه مسلمانان یکی از مهم‌ترین امتیازات انقلاب بود،خاطر نشان ساخت: نفش روحانیت در شکل گیری انقلاب قابل انکار نیست.

 انتهای پیام کد: 40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha