جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن و حدیث

حوزه/ نشست علمی «ویژگی و شاخص های جامعه پیشرفته از منظر قرآن و حدیث» عصر امروز با حضور اساتید و طلاب حوزه، در دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام درودی گفت: در حوزه جامعه پیشرفته از منظر اسلامی باید در احراز شاخص ها دقت لازم مبذول شود.

وی افزود: در جامعه باید احراز حسن فاعلی مورد سنجش قرار گرفته و مدلی برای سنجش این حسن فاعلی ارایه شود.

این محقق حوزوی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش‌های ناظر به الگوی اسلامی پیشرفت، باید وظایف و تکالیف مردم نسبت به جامعه مشخص شود.

وی گفت: امیرالمومنین(ع) به مخاطبین خود فرمودند که من حقوقی به گردن شما دارم و شما نیز حقوقی به گردن من دارید؛ بنابراین در این پژوهش ها باید این مبانی مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین درودی خاطرنشان کرد: پژوهش ها در خصوص ارایه الگوی اسلامی پیشرفت، باید ناظر به پژوهش های خرد و کلان باشد و این دو بخش باید در عرصه های علمی مورد بازشناسی قرار گیرند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی عسکری وزیری از پژوهشگران حوزوی به ارایه پژوهش خود در  رابطه با اصول جامعه پیشرفته از منظر قرآن و روایات پرداخت.

وی گفت: پیشرفت از جمله آرمان ها و خواسته های جوامع در طول تاریخ بوده که مکتب اسلام از مردم انتظار دارد تا برترین افراد جامعه باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha