پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: دشمنان اسلام به دروغ جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریست می کنند و با این دروغ های خود دنیا را ملتهب و خراب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، پیش از ظهر امروز، در دیدار با مدیران  ارشد شهرداری تهران که در دفتر معظم له  برگزار شد با بیان اینکه دروغ کلید همه  بدی ها است گفتند: اگر دروغ از جامعه برچیده شود خیلی از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

معظم له با بیان اینکه دروغ بلایی است که دشمنان به آن گرفتارند اظهار داشتند: دشمنان اسلام به دروغ جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریست می کنند و هرکاری که در انرژی هسته ای انجام می شود به دروغ می گویند شما می خواهید، بمب اتمی درست کنید، غربی ها با دروغ های خود دنیا را ملتهب و خراب کرده اند.

این مرجع تقلید افزودند: شهرداری یک مجموعه ای است که درهمه ابعاد معنوی اجتماعی و فرهنگی شهر ها را در اختیار دارد، یعنی شهر مانند یک انسان است، انسان نیازمند به غذا، معنویت ، مادیات و تربیت و آموزش است،  بنابر این وظیفه شهرداری به یک معنا از وزارت خانه نیز سنگین تر است چون همه شاخه ها را در اختیار دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر نهاد شهرداری و مجموعه آن سالم باشد شهر نیز سالم است ابراز داشتند: شهرداری کارش تنها آبادی شهر نیست،  بلکه وظایف اجتماعی و فرهنگی از جمله کارهای شهرداری ها می باشد که بحمدالله مسئولین شهرداری متوجه این امر شده اند و در این خصوص فعالیت هایی را نیز انجام داده اند.

معظم له با اشاره به این که جنبه های معنوی روی مادیات اثر گذار است خاطر نشان ساختند: اگر جوانان درست تربیت شوند کار شهرداری هم آسانتر می شود،  بنابراین جنبه های فرهنگی کاملا اثرگذار برجنبه های دیگر است.

عبور از خط قرمز حرام شرعی است

ایشان افزودند:سوال می پرسند که عبور از چراغ قرمز حرام است یا نه؟ اولا باید گفت مقررات ترافیکی وظیفه همگانی است و همه باید بدانند که عبور از خط قرمز حرام شرعی است اگر اینگونه مسائل رعایت شود جامعه اسلامی نورانی خواهد شد.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: اسلام برای همه قوانین احکامی دارد و حتی برای کوچکترین مسائل نیز برنامه دارد و مهم ترین آن توحید است و کوچکترین آن این است که اگر انسانی سنگی که در جاده ای افتاده است کنار بزند این حرکت از ابواب ایمان برخوردار است.

باید  فرهنگ در جامعه سرمایه گذاری شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند:برای فرهنگ باید در جامعه سرمایه گذاری شود تا آثار آن درجامعه نمایان شود و در این صورت است که تاثیرگذاری آن دوچندان می شود.

معظم له خاطرنشان ساختند: اصلاح کردن یک مجموعه یک دستور دینی است، اگر کسی اصلاح را از درون یک مجموعه آغاز کند، مثلا شهرداری اصلاح و تربیت را از مجموعه خود آغاز نماید، قطعا در جامعه پذیرش آن راحت تر خواهد بود.

ایشان گفتند: ای کاش همه ادارات و وزارت خانه ها اصلاح و تربیت دینی و اسلامی را از پرسنل خود شروع کنند؛ چرا که اگر بتوانند این کار را عملیاتی کنند خارج این مجموعه راحت تر می شود کارها را اصلاح کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید برای تربیت و اجرای فرهنگ اسلامی برنامه جامعی طراحی شود تا یک مجموعه سالم شود، خطاب به مسئولین شهردای اظهار داشتند: هیچ نهادی مانند شهردای با مردم ارتباط ندارد لذا سعی کنید رضایت مردم را جلب کنید.

معظم له اظهار داشتند: بعضی اوقات باید روشنگری و خبررسانی کرد تا جامعه بداند بی حساب و کتاب پولی گرفته نمی شود.

قشر ضعیف را حمایت کنید

ایشان در پایان با بیان اینکه برنامه های شهردای عادلانه و توام با توجیه و راهنمایی باشد تا احساس نارضایتی در جامعه به وجود نیاید گفتند: شهردای ها باید مواظب قشر  ضعیف  جامعه باشد و اینگونه اقشار را حمایت کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha