پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 343718
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
آیت الله احمدی فقیه  یزدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: بعد از حضرت زهرا(س) از نظر گستردگی مقام شفاعت، هیچ بانویی به اندازه حضرت معصومه(س) به این مقام نرسیده است و این بانو بزرگوار باب شفاعت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و با اشاره به مقام شفاعت آن حضرت اظهار کرد: از مسائل بسیار مهمی که در قرآن به آن اشاره شده و به عنوان امر مسلمی مطرح است امر شفاعت می‌باشد.

وی با بیان این که هیچ کسی بدون اذن پروردگار به مقام شفاعت نمی‌رسد گفت: امر مهم شفاعت برای کسی در نظر گرفته می‌شود که لیاقت و عظمت در وجود او  باشد که این مسئله شامل حال او شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که شفاعت یک امر مسلم است و به بزرگان این مقام داده شده است بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) جزو کسانی هستند که این مقام به او داده شده است و این مقام جزو بالاترین درجات شفاعت است.

وی افزود: بعد از حضرت زهرا(س) از نظر گستردگی هیچ بانویی به اندازه حضرت معصومه(س) به این مقام نرسیده است و این بانو باب شفاعت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی فقیه یزدی با اشاره به شأن و عظمتی که برای حضرت معصومه(س) در نظر گرفته شده است و امام رضا(ع) این عظمت و بزرگی را ذکر کرده‌اند گفت: این عظمت برای همه بزرگانی که نزد خداوند منزلت و ارزش دارند در نظر گرفته شده است و گاهی به آن قسم یاد شده است.

وی با بیان این که در روایات به عظمت و بزرگی قم اشاره شده است گفت: قم محلی است که آل محمد(ص) همیشه توجه خاصی به آن داشته‌اند و از جانب خداوند مقدر شده است که این شهر چنین جایگاهی داشته باشد.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha