شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن

حوزه/ قاری بین المللی قرآن کریم گفت: هر کس تدبر در آیات قرآن کند، از خطرات، لغزش ها و گرفتار شدن در منجلاب فساد واکسینه و بیمه می شود.

حوزه / استاد سعید طوسی، درحاشيه هفتمين دوره مسابقات قرآن كريم حوزه علميه استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به اینکه از سن 5 سالگی در محضر قرآن کریم بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر به قرائت قرآن، ترجمه موضوعی و حفظ اجزاء مشغول هستم.

وی ادامه داد: از سال 59 به طور مستمر وارد عرصه مسابقات قرآنی شده و در مجموع در 60 تا 65 مسابقه شرکت کرده ام.

قاری بین المللی قرآن کریم، با بیان این‌که در4 مسابقه بین المللی شرکت کرده است، گفت: از مجموع این مسابقات، دو مسابقه در کشور مالزی و مابقی در کشورهای سوریه و عربستان بود.

وی با اشاره به افتخارات بین الملی خود، اضافه کرد: بنده در سال 72 در مسابقات بین المللی قرآنی در کشور سوریه مقام نخست و در مسابقات بین المللی قرآنی در کشور عربستان در سال 73 رتبه ششم و در مسابقات بین المللی قرآنی در کشور مالزی در سال 74 رتبه چهارم و در سال 77 رتبه نخست را کسب کردم.

طوسی، قرآن کریم را اقیانوس بی‌کران عنوان کرد و تصریح کرد: هرکس با هرشرایط و با هر میزان تحصیلاتی می تواند از قرآن بهره ببرد.

وی تاکید کرد: بهترین دستاوردی که قرآن برای ما ایجاد کرده این است که هر کسی با قرآن چه از لحاظ قرائت و چه از لحاظ تدبیر در آیات انس پیدا کند، از خطرات، لغزش ها و گرفتار شدن در منجلاب فساد واکسینه و بیمه می شود.

  این قاری بین المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: توصیه همه بزرگان ما این است که روزانه بخشی از وقت خود را در منزل به تلاوت قرآن اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم همیشه مهجور بوده است، بیان داشت: امید است صاحب قرآن عنایت کرده و با تشریف فرمایی ایشان قرآن از مهجوریت دربیاید.

طوسی با تاکید بر اینکه در کار قرآنی اسراف معنا ندارد،ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات موثری در خصوص قرآن کریم انجام شده اما کافی نیست؛ بنابراین همه دلسوزان باید دست به دست یکدیگر داده و کارهای قرآنی خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به جایگاه جوانان و نوجوانان کشور در عرصه قرآنی، افزود: در حال حاضر کشور در خصوص قرائت قرآن حرف نخست را در دنیا می زند و چه بسا کشورهایی مانند مصر از ایران در این عرصه تقلید می کنند.

وی به نقطه ضعف کشور در خصوص مباحث قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان ها و نهادهای قرآنی با یکدیگر همدل نیستند اگر این نهادها با یکدیگر همدل و همفکر باشند شاهد اتفاقات خوبی در جامعه قرآنی خواهیم بود.

طوسی برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه علمیه را اتفاق خوبی در کشور دانست و ادامه داد: در دو دهه پیش کمتر افرادی را داشتیم که همزمان با داشتن لباس مقدس روحانیت قاری برجسته قرآن کریم هم باشند؛ اما در حال حاضر تعداد این افراد رو به افزایش است.

وی گفت: باید به این کتاب مقدس اهتمام داشته و  به توصیه مقام معظم رهبری بهتر است طلاب قبل از رفتن به منبر، قرآن تلاوت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha