پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
منبر

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز از برگزاری دوره های آموزشی منبر و فن خطابه به زبان عربی تحت عنوان "منبر عربی" در این مدرسه خبر داد.

 حجت الاسلام مهدی فرطوسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره های آموزش منبر ویژه طلاب پایه های 3 و 4 در مدرسه الغدیر اهواز، گفت: با توجه به این که یکی از اهداف اصلی این مدرسه تربیت عالم و مبلغ عرب زبان است، لذا دوره های آموزش منبر و خطابه با عنوان "منبر عربی" در مدرسه برگزار می گردد.

 وی از حضور اساتید مجرب و خبره در دوره های آموزشی "منبرعربی" خبرداد و افزود: در این دوره ها از دو روش تئوری و عملی استفاده می شود تا طلاب به لحاظ "محتوایی و علمی" و "بیان و صوت" توانمند شوند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به مباحث مطرح شده در دوره آموزش منبر، خاطرنشان کرد: اهمیت منبر و خطابه، شیوه های جذب مخاطب و نحوه بیان مطالب، از مهمترین مباحث مطرح شده در دوره های آموزشی منبر است.

 حجت الاسلام فرطوسی، مقابله با هجمه دشمن را از دیگر اهداف اجرای دوره های آموزشی "منبر عربی" ذکر کرد و بیان داشت: دشمن امروزه تلاش زیادی را برای ایجاد تفرقه میان عرب و عجم به کار گرفته و بخشی از تلاش های خود را معطوف  به مناطق عرب نشین کرده است؛ از این رو اتاق فکر مدرسه الغدیر اجرای برنامه های کاربردی ویژه مناطق عرب زبان را در دستور کار قرار داده است.

 وی، در پایان بر لزوم آگاهی طلاب از شیوه های هجمه دشمن تأکید کرد و گفت: برای آشنای طلاب با تبلیغ و خطابه، هر یک از آنان همراه با مبلغین، عازم مناطق تبلیغی خواهند شد تا از نزدیک با گسترده کار و فعالیت های تبلیغی در حال انجام آشنا شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha