جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طائب

حوزه/ رئیس قرارگاه فرهنگی عمارگفت: این امر سادگی است که فکر کنیم دشمنان تنها اقتصاد ما را نشانه گرفته اند، بلکه هدف آنها از بین بردن اعتقادات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین طائب در  ‌هشتمین یادواره شهدای خیابان امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی قم، با اشاره به ناکارآمد بودن تحریم های دشمنان علیه ایران اظهارداشت:  تحریم تیغ دو لب است و در طول دورانی که ایران تحریم شده است بیشتر از ایران، کشورهای تحریم کننده ضربه خورده اند.

وی بیان داشت: نمی شود پذیرفت که دشمن صرفا به دنبال مسئله اقتصاد ایران و ضربه زدن به آن است؛ بلکه موضوع ارزشمند دیگری است که دشمن از آن هراسان است و می خواهد با نابود کردن ایران، مانع آن شود و آن چیزی نیست جز اعتقادات تشیع و ظهور منجی که با ظهورش بساط ظالمان را بر خواهد چید.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار ادامه داد: البته دشمنان در اشتباه اند؛ چرا که وعده الهی و برچیده شدن ظلم توسط منجی ، قطعا محقق خواهد شد و امروز اوضاع جهان نشان از آماده شدن دنیا برای ظهور است و وظیفه منتظران در این شرایط ایجاد بسترهای این امر الهی است.

وی ادامه داد: یکی از بسترهای تعجیل در ظهور، برچیده شدن اسرائیل از صفحه روزگار می باشد که این مهم به عنوان یکی از اهداف والای تشکیل حکومت اسلامی در کلام امام خمینی(ره) مشهود است.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر این که همواره شهدا در تمام مراحل انقلاب یاور آن هستند، بیان داشت: امروز وظیفه همه ما ادامه راه شهدا است، مسیری که تا آن را نشناسیم نخواهیم توانست در آن گام بگذاریم.

وی با اشاره به این که شهدا در زمان جنگ‌ تحمیلی و زمانی که خمپاره بر سر آن‌ها می‌بارید به دفاع از کشور پرداختند، اضافه کرد: همواره باید به سه نکته مهم درباره شهدا توجه داشته باشیم؛ چرا شهدا جان باخته‌اند، نظر خدا درباره شهیدان چیست و نتیجه کار شهدا چه می‌شود؟

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار، با بیان این که ارزش این عالم به وجود انسان است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرمایند ” همه چیز را برای انسان آورده‌ام ، ولی انسان را برای خودم خلق کردم” پس خداوند سرمایه‌های زیادی را در اختیار ما نهاده است تا طاعت و بندگی او را به جای بیاوریم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که شهدا برای همیشه زنده‌اند و در دنیا تاثیرگذارند، اذعان داشت: انسان تا زنده است، اثر می‌پذیرد و اثر می‌گذارد، این اثرگذاری و اثرپذیری تا زمانی که زنده باشد، امکان دارد ولی شهدا هم در دنیا اثر‌گذاری دارند و پرونده اعمال‌شان به خوبی باز است.

وی در ادامه با تاکید بر توجه به موضوعات اخروی افزود: چیزهایی که دنیا به انسان می‌دهد، محدودیت مکانی و زمانی دارد، ولی چیزی که اخروی است و خدا به انسان اعطا می‌کند، اینگونه محدویت‌ها را ندارد.

این استاد حوزه،خاطرنشان ساخت: امروز وظیفه ما ادامه دادن راه شهدا است و انسان برای سعادت دنیا و آخرت، باید با خدا معامله کرده و قطعا بداند مانند شهدا پیروز این معامله خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha