شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
13

حوزه/ همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برنامه یادواره شهدا با عنوان «پلاک هشتم» با حضور روحانیون در قم برگزار شد.

به  گزارش خبرگزاری «حوزه»، برنامه های دهه فجر امسال قم شب  گذشته با برگزاری هشتمین یادواره شهدای خیابان امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی و با حضور روحانیون و طلاب آغاز شد.

یکی از خطبای قم در این مراسم که در مسجد علی ابن ابیطالب خیابان صیاد شیرازی  نیروگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بعد از ایمان، «جهاد و هجرت» در راه خدا از شاخصه های عالی انسانی است، اظهارداشت: هجرت جهادگونه سنتی است که از اولیای الهی به ما رسیده است که از جمله آن می توان به هجرت حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اکرم(ص) در راه اعتلا و گسترش دین اشاره کرد.

حجت الاسلام سعادتی ادامه داد: از دیگر هجرت های مهم در طول تاریخ اسلام ، هجرت و قیام امام حسین(ع) است که باعث شد تا شعائر الهی و به خصوص مکتب شیعه زنده مانده و هر روز بر عظمت آن افزوده گردد.

امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب(ع) گفت: از دیگر هجرت ها در این راه می توان  به هجرت و تبعید امام خمینی (ره) اشاره کرد، ایشان در این مسیر سختی های بسیاری تحمل کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha