جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهران

حوزه/ هم‌افزایی فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه خواهران استان قم محور دیدار مسئولان این دو نهاد حوزوی و فرهنگی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان قم در نشستی با  حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، پیرامون زمینه‌های گسترش همکاری بین دو نهاد علمی تبادل نظر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان این که کادرسازی نیروی انسانی مورد نیاز برای ارگان‌های نظام بر اساس اصول علمی و نیازسنجی انجام نشده است، وظیفه دو نهاد تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه را فراهم کردن زمینه‌های تربیت کادر مورد نیاز نظام و جامعه دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از خواهران طلبه به عنوان سرمایه‌های نظام اسلامی یاد کرد که باید از ظرفیت آنها در ارتقای مباحث معرفتی و اعتقادی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری با تشریح زمینه‌های همکاری و تعامل سازنده بین تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه خواهران، خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان این دو نهاد فرهنگی و حوزوی شد که این پیشنهاد با استقبال مسئولان حوزه‌ علمیه خواهران استان قم همراه بود.

وی اضافه کرد: با ساماندهی و آموزش خواهران طلبه می‌توانیم حرکت خوب فکری و فرهنگی در محله‌های قم، هیئات مذهبی، اعزام‌های جهادی، مدارس و دانشگاه‌ها انجام دهیم.

توسعه حوزه‌ علمیه خواهران در محله‌های قم

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا نیز در این نشست، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌علمیه خواهران استان قم ارائه کرد و افزود: در حال حاضر 16 مدرسه علمیه خواهران در قم و کاشان زیرنظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قم فعالیت دارند که از این تعداد دو مدرسه در مقطع سطح چهار، 4 مدرسه علمیه در مقطع سطح سه و 10 مدرسه دیگر در مقطع سطح دو اقدام به پذیرش طلاب خواهر می‌کنند.

وی از اشتغال به تحصیل سه هزار طلبه خواهر در حوزه‌علمیه خواهران استان قم خبر داد و تاکید کرد: حوزه‌های علمیه خواهران، ظرفیت عظیمی برای مقابله با هجمه‌های شدید دشمنان علیه مکتب تشیع و خانواده‌ها دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم گفت: مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان پدیده عظیم و مبارک یاد کردند، بنابراین مسئولیت ما در قبال توسعه برنامه‌های حوزه‌های دینی خواهران سنگین‌تر شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا توسعه حوزه‌های علمیه خواهران را از سیاست‌های مهم مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ذکر کرد و افزود: سال گذشته 4 مدرسه علمیه خواهران در شهر قم تاسیس شد و سیاست این است که در هر کدام از محله‌های بزرگ شهر قم یک حوزه علمیه خواهران ایجاد شود.

وی خواستار هم افزایی نهادهای فرهنگی استان و حوزه‌های علمیه خواهران برای اثربخشی بیشتر به جریان تبلیغ در استان شد.

به گفته وی حضور خواهران طلبه در فضای مجازی بیشتر از طلاب برادر است و در حال حاضر هزاران نفر از طلبه‌های خواهر در زمینه وبلاگ نویسی فعالیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha