جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: رهبری بر استحکام درونی نظام، اقتصاد مقاومتی و نگاه به بیرون با دید تاکتیکی، تأکید دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در مراسم گرامیداشت 12 بهمن در حرم مطهر، ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارداشت: قرآن کریم از سه انقلاب سخن به میان آورده است، نخستین انقلاب و حرکت توحیدی، انقلاب حضرت نوح علیه السلام است که در شش سوره مبارکه، بیش از 40 بار از این پیامبر الهی سخن گفته است.

وی دومین انقلاب را انقلاب حضرت موسی علیه السلام در جامعه فرعونی عنوان کرد و گفت: انقلاب دیگر، انقلاب نبی مکرم اسلام(ص) است، ما باید درس های این انقلاب ها را الگو قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران افزود: آنچه امروز بعد از گذشت 15 قرن در سرزمین ایران اتفاق افتاد و شعاع آن تمام جهان را فرا گرفته است، انقلاب اسلامی ایران است که انقلاب چهارم می باشد. این انقلاب نیز درس ها و عبرت های زیادی دارد.

وی به برخی درس ها و عبرت ها در انقلاب های توحیدی اشاره کرد و گفت: اولین درسی که از این انقلاب ها باید بگیریم، رهبری الهی و نقش آن در حاکمیت دینی است. آنچه که در تدبیر حضرت حق تعالی به عنوان مهم ترین تدبیر استفاده می کنیم، بعثت انبیاست. خداوند بهترین و والاترین افراد را برای برطرف کردن مشکلات مردم انتخاب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: هیچ انقلاب توحیدی و حکومت دینی را نمی توان بدون رهبری الهی شناسایی کرد. شناسنامه و ستون فقرات حکومت دینی، رهبری الهی است.

وی درباره رهبر الهی گفت: رهبران الهی در حجیت و اعتبار، رسالت و وظایف، اختیارات در اداره امور مردم، تبعیت مردم از آنها و منصوب شدن آنها باهم اشتراک دارند و هیچ تفاوتی میان آنها نیست. همچنین رهبران الهی در مأموریت های خود نیز با هم مشترک هستند که ابلاغ رسالت، ساختار سازی و پاسداری از شریعت و حکومت دینی از جمله آنهاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر این که بدون دولت و قدرت نمی توان قوانین الهی را در جامعه ایجاد کردخاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) پس از برقراری حکومت اسلامی، در راستای حفظ و پاسداری از انقلاب، در برابر منافقان و انحرافات ایستادند؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب امروز این وظیفه را بر دوش دارند.

وی با تأکید بر اینکه نقش مردم در تحقق حاکمیت نقش زیربنایی است، افزود: حاکم دینی را خداوند انتخاب می کند، ولی حاکمیت دینی در اختیار مردم است. به این معنی که انتخاب حاکم با اراده حضرت حق و حاکمیت دینی با اراده خداوند و همت مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: مردم همانطور که در شکل گیری انقلاب نقش دارند، در حفظ و صیانت از آنها نیز نقش اساسی دارند. در انقلاب نوح، رهبر الهی بود، ولی با توجه به نبود ملت، حکومت دینی شگل نگرفت. سخنران مراسم ادامه داد: امروز نیز این گونه است و حاکم الهی وجود دارد، ولی حاکمیت الهی در زمین شکل نگرفته، چون مردم جهان باید اراده تشکیل حکومت دینی داشته باشند.

وی با بیان این که انقلاب بعد از پیروزی، بیشتر به حضور مردم در صحنه نیاز دارد، تصریح کرد: در انقلاب حضرت موسی علیه السلام، مردم در تشکیل حکومت دینی اراده داشتند، ولی در حفظ آن کوتاهی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: اگر ملتی شعارهای انقلاب را فراموش کند و پس از مدتی نداند که برای چه انقلاب کردند، این انقلاب رفته رفته به سمت نابودی خواهد رفت. همچنین ملتی که از فرمان الهی تخلف و از اصول تعدی کند، عذاب فردی و گروهی نازل می شود، هرچند در حکومت اسلامی باشد.

وی با بیان این که امروز ما در شرایط حساسی هستیم، افزود: مگر می شود، با  اتکا به دشمن مشکلات را حل کرد. رهبری بر استحکام درونی نظام، اقتصاد مقاومتی و نگاه به بیرون با دید تاکتیکی، تأکید دارند. آمریکا و غرب سابقه استکباری چند صد ساله دارند، از این رو نباید به آنها اعتماد کرد.

نباید اجازه دهیم آمریکا از شرایطی که داریم، سوء استفاده کند

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: نباید اجازه دهیم که آمریکا از شرایطی که داریم، سوء استفاده کند. شرایط امروز ما با شعب ابی طالب بسیار متفاوت است؛ هرچند مسلمانان با استقامت خود، از شعب ابی طالب سربلند بیرون آمدند و از ارزش های خود کوتاه نیامدند.

وی افزود: آمریکا بر اساس گفته قرآن کریم درباره دشمنان، تا ما به کیش او نپیوندیم، دست از ما برنخواهد داشت. باید استراتژی رهبری را مورد توجه قرار دهیم و در برابر دشمنان، از ارزش های خود کوتاه نیاییم .

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha