سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ حمود

حوزه/ شبکه دهم تلویزیون اسراییل از این تصمیم دادگاه مصر مبنی بر تروریستی دانستن گردان های القسام استقبال کرده و گفته است مصر توانست کاری کند که اسراییل از انجام آن ناتوان بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از حکم دادگاه مصر مبنی بر تروریست دانستن گردان های عزالدین القسام وابسته به جنبش حماس، شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت امروز بیانیه ای به این شرح صادر کرد:

« وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ »(مائده، 2)

اول: حکم دادگاه مصر مبنی بر تروریستی دانستن گردان های القسام وابسته به حماس، اقدام مهمی است که نمی توان به سرعت از آن گذشت و شایسته است تمام بزرگان و گروه های محترم جهان عرب و اسلام، واکنشی مناسب در مقابل این جنایت سیاسی و قانونی داشته باشند به ویژه اینکه، این تصمیم قضایی ـ سیاسی با آزادی جمال و علاء مبارک همزمان شده و به عنوان مقدمه ای بر آزادی حسنی مبارک آن هم در حالی که صدها نفر از اسلام‌گراهای مصر در زندان به سر می برند و به نظر نمی رسد که مجازات آنها تناسبی با اتهامات نسبت داده شده به  این گروه داشته باشد.

دوم: ما با تمام توان خود در کنار مسؤولان مصر، برای مبارزه با تروریسم قرار داریم؛ چرا که تروریسم، فرزندان ما را در ارتش و نیروهای مسلح مصر هدف قرار داده. ما همچنین با تروریسم در کشورهای لبنان و سوریه و عراق نیز مبارزه می کنیم، اما در عین حال از ایستادگی و پایداری گردان های القسام و سایر برادران مقاومت در غزه تجلیل می کنیم، چون همین ها بودند که پیروزی های پی در پی و عزت روز افزون را برای امت اسلام محقق کردند. کسانی که از جنس تروریست های جنایتکار نیستند و تروریست ها هم با آنها فرق دارند.

سوم: ما اطمینان داریم حکم اخیر دستکاه قضایی مصر اشتباه بوده و تاکید می کنیم مسؤولان مطلع مصر نیز یقین دارند کسانی که در مصر دست به اقدامات تروریستی می زنند، امکان ندارد از مجاهدان مقاومت باشند که وظیفه آنها مبارزه با دشمن صهیونیستی است، زیرا افکار و رفتار و عملکرد تروریست ها با فرهنگ مبارزه با اسراییل متفاومت است و ما بیم آن داریم این تصمیم اشتباه مقدمه محاصره اندیشه و فرهنگ مقاومت در جهان عرب و جهان باشد. ما از رهبران مصر می خواهیم در این تصمیم خطرناک بازنگری کنند و در مورد سرنوشت مردم فلسطین به صورت سنجیده و عاقلانه رفتار کنند؛ زیرا گردان های قسام بخشی از ملت فلسطین هستند. مسؤولان مصر باید میان اشتباهات سیاسی و استراتژی مقاومت در برابر اسراییل تفاومت قائل شوند، چرا که استراتژی مقاومت در هیچ شرایطی قابل تغییر نیست و به اذن خداوند متعال تا تحقق وعده الهی ادامه خواهد یافت.

چهارم: شبکه دهم تلویزیون اسراییل از این تصمیم دادگاه مصر استقبال کرده و گفته است مصر توانست کاری کند که اسراییل از انجام آن ناتوان بود و این خبر باید برای تجدید نظر مسؤولان مصر در مورد این حکم اشتباه کافی باشد.

پنجم: ما تاکید می کنیم ؛ قصد دخالت در امور داخلی مصر را نداریم، زیرا هر مساله ای که به مقاومت مربوط باشد به تمام جهان اسلام و عقیده و وجدان و گذشته و آینده مسلمانان مربوط است. علاوه بر این بر این باوریم که هر اقدام مصر بر تمام جهان اسلام تاثیر گذار خواهد بود و هر اقدام منفی مصر بر امت اسلام تاثیر منفی خواهد داشت و این به خاطر جایگاه تاریخی و فرهنگی و علمی مصر می باشد و ما امیدواریم اصلاح فساد در جهان اسلام از مصر آغاز شود.

«يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ...» (الانفال 24).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha