جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب حیات دوباره به اسلام بخشید گفت: انقلاب اسلامی با طراحی های خاصی که در این مدت صورت گرفته توانست از توطئه‌ها در امان مانده به قدرت منطقه و گفتمان انقلاب تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی عصر امروز در چهارمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر موسسه آموزشی عالی حوزوی امام رضا(ع) که در دانشگاه باقر العلوم(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر به تشریح زوایای فقه اهل بیت(علیهم السلام) با رویکرد این که چگونه از این فقه، انقلاب اسلامی متولد شده است پرداخت و افزود: زیر ساخت فکری انقلاب، بر پایه مبانی دینی است که در یک گذاره تاریخی طولانی اتفاق افتاده است.

عضو خبرگان رهبری  با بیان اینکه دوره تاسیس و بنیانگذاری اسلام و کاشتن نهال نوپای اسلام که با بعثت پیامبر اکرم(ص) در 23 سال به طول انجامید گفت: حفظ و نگه‌داری دستاوردهای اسلام، صبر و پایداری و غفلت از دستاوردهای اسلام موارد دوره گذر تاریخی است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی خاطرنشان کرد: بیداری مسلمین و بازگشت به اسلام از زمان مسلمانان از دیگر گذاره‌های تاریخی بوده است. در این دوره تاریخی مسلمانان تلاش کرده اند راه حل تمدن و پیشرفت اسلام را در اسلام ناب محمدی(ص) جستجو نمایند.

وی گفت:  در حال حاضر در نقطه عطفی دیگر و در پیچ تاریخی دیگر هستیم و باید این مرحله تبدیل به تمدن نوین اسلامی شود.

عضو خبرگان رهبری به عوامل ایجاد دوره های تمدن ساز اشاره نمود و اظهار داشت: رهبری نخبگان و خواص، حضور مردم در متن صحنه توام با امید و مقاومت و تحمل صبر و پایداری از عواملی است که باید همیشه در اوج باشند که با این عوامل تمدن اسلامی به سرعت شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: مکتب اسلام به عنوان ختم رسالت و پایان نقشه کلی برای بشر از سوی خدا بر قلب پیامبر(ص) نازل شد و اوج مکتب سازی را باید در آموزه‌های اسلامی جستجو نمود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی  امام خمینی (ره)گفت: این عوامل در زمان رسول خدا(ص) در اوج و بالاترین حد خود قرار داشت و موجبات استمرار  بعثت پیامبر (ص) را فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که شروع انقلاب از ایران به رهبر امام خمینی(ره) و با حضور روحانیون و ملت ایران حیات دوباره به اسلام بخشید افزود: انقلاب اسلامی با طراحی های خاصی که در این مدت صورت گرفته توانست از توطئه‌ها در امان مانده به قدرت منطقه و گفتمان انقلاب تبدیل شود.

وی با اشاره به این که فقه اهل بیت(ع) از آغاز تا کنون دوره هایی را طی کرده است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که توانست در فقه و ولایت فقیه تحول ایجاد نماید و حکومتی بر اساس فقه اهل بیت(ع) تشکیل دهد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امام خمینی(ره) معتقد بود براساس فقه اهل بیت(علیهم السلام) می‌توان حکومت اسلامی تشکیل داد که رکن مهم آن ولایت فقیه باشد و با این فقه حکومت ظالم را از بین برد و مبانی دینی را بر جامعه حاکم نمود.

وی با بیان این بر مبنای فقه و مکتب 36 سال انقلاب تداوم یافته است گفت: عمومات و اطلاقات جهاد و امر به معروف و نهی از منکر، ادله حفظ اسلام و عزت مسلمین، وجوب دفاع از اسلام و مسلمین در برابر کفر و وجوب اجرای شریعت از مهمترین مبانی فقهی  است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مکتب امام خمینی(ره) انقلاب مسلحانه را مردود می‌دانست و به شدت با این کار برخورد می‌نمود و انقلابی با بسیج توده ملت درصحنه را به وجود آورد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha