پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، تحقق «اقتصاد مقاومتی» را بهترین سلاح در نبرد اقتصادی با دشمنان دانسته و تصریح کرد: باید وابستگی به نفت را کنار گذاشته و در دیگر صنایع به خودکفایی برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، پیش از ظهر امروز در همایش تجدید میثاق عشایر خوزستان با آرمان های امام خمینی(ره)، با بیان این که دهه فجر نماد پیروزی حق بر باطل است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نماد غلبه سپاهیان حق بر جنود کفر و شیطان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فتوحات جبهه مقاومت اسلامی در سراسر جهان، گفت: امروز شیعیان جهان به رهبری آیت الله العظمی خامنه ای و با حمایت ها ملت ایران، پایه های ابرقدرتی کاخ های استکبار را به لرزه در آورده اند.

وی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران با روحیه انقلابی و توکل بر خدا، علیه شاه و اقدامات کفر آمیز رژیم طاغوت قیام کرد و انقلاب را به پیروزی رساند، ابراز داشت: در زمانی که رضا خان قلدر مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و پوشیدن عبا و عمامه را ممنوع کرده بود، امام خمینی(ره)، با لباس مقدس روحانیت قیام کرد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در دوران محمدرضا، مبارزات رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود تا آنجا که قانون کاپیتولاسیون تصویب شد و بدین صورت سیل خروشان مردم وارد خیابان های شهرها شدند.

آیت الله موسوی جزایری به بیان خاطره ای از دیدار خود با امام(ره) در نوفل لوشاتو پرداخت و گفت: وقتی به زیارت امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو رفته بودیم، ایشان من را صدا زده و بیان کردند که «امام حسین(ع) تکلیف ما را مشخص کرد». این گونه بود که امام خمینی(ره) حسینی وارعلیه یزید زمان قیام کرده و با همراه کردن مردم با خود، طومار ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را برچید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر این که مبارزه همچنان ادامه دارد، افزود: امروز نیز این مبارزه نه در عرصه نظامی، بلکه در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است که باید برای پیروزی در این نبرد، گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

امام جمعه اهواز در پایان سخنان خود، عامل پیروزی ایران در نبرد اقتصادی با دشمنان را استفاده از شیوه «اقتصاد مقاومتی» برشمرد و تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، ما باید وابستگی به نفت را کنار گذاشته و در دیگر صنایع به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha